17-01-2009, 08:05 PM
Sogge Skrev:Pyhhh - så nåede jeg gennem hele den interessante historie![]()
Du spørger til hvad vi syntes om uret (citeret fra min ultra-korttidshukommelse): Jeg syntes rigtig godt om det, det er (så vidt jeg erindrer) din første rigtige vintage klasikker, og alene urets historie kan jo få en tørstegt fladfisk til at savle!!
Jeg mener du bør overveje hvor langt du skal gå i.f.t. urets restaurering, - du skal i hvert fald præstere din vanlige ressearch inden du lasker en søhest på bagsiden af sådan en laban, - ellers ku' du lige så godt have købt et 3570.50.00.
Sogge
??? - det giver da kun mening at købe 3570.50.00 hvis man hellere vil have den! Du forudsætter at det er tilfældet, måske fordi du selv ville gøre det, men....
Hvor lidt og hvor meget restaureringen bør omfatte handler vel mere om hvad det koster - i forhold til hvad det kan forbedre det pågældende ur.
Hvis en god bagkasse kan erhverves for fx. 500 kr (jeg har ingen ide om hvad sådan en koster) mener jeg det er ok - koster den 1500 kr ville jeg ikke ofre det! Det har trods alt en original bagside, som blot er slidt - lidt som patina på skiver!
Man må jo også sige at bagside og ur hænger sammem - det er brugt - og det er vel ok for et 40 år hammelt ur, når blot prisen afspejler dette - og det gør den her!
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)