04-01-2009, 01:40 PM
Mif Skrev:hvorfor blev det lige Omega - for mig startede det ganske enkelt med med at jeg faldt for et af de billigste reklame triks i verdenFremragende eksempler, hvor jeg særligt har hæftet mig ved den ovenstående Seamaster 60m. - Den er (sgu) da en "darling".
"product placment" -
//// Forkortet af Geodoc ////////
siden er der kommet lidt flere til også i Seamaster serien
........ Seamaster 60M
Billederne beskriver vel også meget godt at Omega tilbyder alt inde for sammen linie - alle de viste ure er Seamaster modeller - Diver - Dress- og tool Watch inden for sammen linie - det er der vist ikke andre mærker der kan matche![]()
og ellers er det vel kun at gentage hvad Baun og Geodoc allerede har skrevet.
Så i min samling af urer kommer der ikke andet end OMEGA - prøver i fremtiden at begrænse mig til seamaster modeller
P.S så er vi da 3![]()
Derfor !
Mif
En samling af dykker ure kunne såmænd også samles indenfor Omega. En vifte af Seamaster 60 - 120 - 200, babyploprof og "big blue" ville være rigtig flot.
Og samtidigt have vidt forskellige designmæssige og teknologiske udtryk.
Det kan både opfattes som en styrke og en svaghed, at Omega kan tilbyde så meget.
En styrke, at en rigt varieret samling kan opbygges af ure, der alle bærer Ω på skiven.
Det giver et udtryk for hvordan Ω har budt på forskellige løsninger.
En svaghed, hvis man har interessen - indenfor et segment, at "plukke" det ypperste fra flere forskellige mærker.
I det tilfælde kan en "ren" Ω samling jo ikke fortælle hvordan andre mærker har løst opgaven.
Det er for meget, at sige, at det er faldet mig for brystet, at blive benævnt "hard core Ω samler".
- Lad mig lige bløde det lidt op: Jeg har en målsætning med min samling. Målsætningen bliver ikke fraveget før den er opfyldt.
Mens det står på, har jeg naturligvis øjnene åbne for andre gode, smukke og spændende ure.
F.eks. synes jeg, at Sinn EZMB2 er det frækkeste dykkerur af alle.
Stålets oprindelse, dets hærdning og vandtæt til.... den dybde du bringer det til.
Den silikonefyldte urkasse der gør, at viserne ser ud som om de er malet på indersiden. - Det er (sgu) da frækt.
... eller et af de smukkeste ure jeg nogensinde er blevet stanget i hånden af en anden ursamler: Et Rolex Explorer GMT, hvid skive.
Det undrede mig såre, at han kunne berette, at det ikke er et synderligt højt estimeret (Rolex) ur.
En undren der naturligvis bunder i, at jeg ikke aner noget om urets indplacering i en Rolex sammenhæng.
Det var blot et ur, der talte et klart formsprog og som jeg fandt overordentligt smukt.
Og sådan er det også med Zenith og IWC - Men indtil videre bliver det ikke brugt een øre af mit urbudget udenfor Ω målsætningen, før den er opfyldt.
Og så kan det såmænd godt være
En rigtig go' søndag ønskes til alle
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)