03-01-2009, 11:05 PM
Geodoc beskriver visse væsentlige aspekter af Omega kvaliteterne. Jeg er specielt faldet for at Omega op gennem 50 og 60 erne præstererede at sætte dagsordenen, at være det man målte de andre på!
Især Constellation og værkerne i Constellation viste med stor autoritet at Omega var helt fremme når det handlede om at skabe fantastiske værker, der mht. præcsision overgik langt dyrere værker. samtidig var de robuste og de var til at købe for - ihvert fald det - bedre borgerskab.
Jeg har før listet væsentlige grunde til at samle på Omega - og gentager den her. Omega har det hele:
Mange, mange mærker har meget at tilbyde sine samlere, men ingen har mere end Omega.
Når man samler på et mærke med Omegas bredde og dybde, kan det være godt at sætte ”personlige” kriterier op. Mine kunne være:
Jeg har aldrig formuleret helt klart hvad jeg går efter, men lader impulsen og inspirationen råde.
Vh Baun
Især Constellation og værkerne i Constellation viste med stor autoritet at Omega var helt fremme når det handlede om at skabe fantastiske værker, der mht. præcsision overgik langt dyrere værker. samtidig var de robuste og de var til at købe for - ihvert fald det - bedre borgerskab.
Jeg har før listet væsentlige grunde til at samle på Omega - og gentager den her. Omega har det hele:
- Det er verdens mest samlede ur
Du kan samle på ure fra 3K og op til flere 100 K
Selv det ”almindelige” Seamaster fra 1965 er en værdig repræsentant for mekaniske kvalitetsure
Du kan vokse med Omega, starte med de mere almindelige, men du når aldrig et sted, hvor det ikke er en udfordring at finde det næste – ethvert ambitionsniveau kan honoreres.
Der er mulighed for at udfordre såvel sjældenhed som pengepungen
Du kan lede efter alle urtyper indenfor mærket, Dress, Tool, dykker, sport, ure med comliications, modeure osv.
Intet andet mærke har så meget tilgængeligt information på nettet
Intet andet mærke har så god en Vintage afdeling/site i moder firmaet (om end det kan blive bedre)
Intet andet mærke har større historisk betydning
Intet andet mærke tilbyder så stor bredde og dybde samtidig
Mange, mange mærker har meget at tilbyde sine samlere, men ingen har mere end Omega.
Når man samler på et mærke med Omegas bredde og dybde, kan det være godt at sætte ”personlige” kriterier op. Mine kunne være:
- Ure jeg kan gå med og bruge
Hellere guld end stål
Bredde men med fokus på Dress ure
Via indkøb og salg at forbedre samlingen indenfor et rimeligt budget
Hver urs historie er af betydning. Hvem har renoveret eller ejet uret
Ure med særlig smuk patina
Prisen er i sig selv ikke et kriterium – mere at finde det rette ur til den rette pris
Jeg har aldrig formuleret helt klart hvad jeg går efter, men lader impulsen og inspirationen råde.
Vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)