26-10-2008, 07:03 PM
Baun Skrev:Men smag og behag! Så længe det er lovligt er det ok for mig.Jo det er nok så enkelt som det.
Det væsentlige spørgsmål, set med mine øjne, er om det er god stil?
Og i mine øjne er det faktisk dårlig stil med disse efterligninger - men jeg vil godt lige tænke over hvorfor jeg egentlig synes det er dårlig stil!
Det er ikke så enkelt, men det er noget med "at pynte sig med lånte fjer" - eller sådan noget
vh Baun
Sådan føler jeg selv klart når det er ure MEN der er jo masser af mode virksomheder der helt bevidst lever af at være "fast followers"
De ser hvad de designere som bruger penge på design og udvikling kommer med - og kopierer så, men ændrer en pyt lille smule på en krave - en farvet knap osv. og sælger så under eget brand. På den måde bliver en meget stor del af det modetøj der sælges - uden det måske er så synligt for alle, til en slags HOMAGE.
Surt for de som betaler udviklingen, men helt anerkendt og brugt af masser af de helt store tøjkæder. Der er næppe mange der føler det pinligt at gå med et par jeans som faktisk er lagt meget tæt op af et par fra de store modehuse - eller en kjole - så der er kopieringen hverdagen for mange af os.
Ure bliver naturligt nok så specielt for os herinde, at vi lettere flyver i flint, men vi gør det sikkert samtidigt med at vi i mangt og meget anvender ting der læner sig ganske tæt op af det originale design, tøj, møbler, lamper og meget andet.
Jeg prøver at undgå de tydeligeste, men der er nok ikke et RIGTIGT og et FORKERT svar at få eller give her
Min fornemmelse ville sige nej til at gå med et der ligger så tæt men så længe de er udført så der ikke er brudt ophavsretslovgivninger bliver det en fornemmelsesag i mine øjne.
vh
ps var der ikke en som havde en herlig signatur med noget med Jeg synes Rolex skulle lade være med at lade deres ure ligne Invicta så meget
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)