26-10-2008, 02:38 PM
Proxi Skrev:Så fik jeg endelig et nyt ur, det er en Panerai homage, nogle folk ser det som kopier, men det gør jeg ikke og er mig som skal gå med detOg det skal ikke diskuteres i denne tråd.
Det viste sig så igen, at trådstarteren selvfølgelig ikke kan eller skal bstemme hvad der kan og skal diskuteres!
Det er vigtigt! Hvis man lægger noget ud til offentlig "beskuelse" må man tage den debat det afføder, hvad Proxi heldigvis også gør! Flot!
Jeg har den holdning, at det er mig lidt ligegyldigt om folk køber disse "lovlige efterligninger".... - jeg har en sikker forvisning om at de ikke får mere end de betaler for.
Det de får er en fornemmelse af ikke at have fået det "rigtige" - og hvis man vil betale for det er det jo en personlig beslutning, så længe det er lovligt!
Personligt ville jeg betydelig hellere bruge og bære en Certina DS-2 til 1500 kr end enhver efterligning af "the real thing" - uanset hvad "the real thing" måtte være: Panerai, Rolex, AP ea.
Men smag og behag! Så længe det er lovligt er det ok for mig.
Det væsentlige spørgsmål, set med mine øjne, er om det er god stil?
Og i mine øjne er det faktisk dårlig stil med disse efterligninger - men jeg vil godt lige tænke over hvorfor jeg egentlig synes det er dårlig stil!
Det er ikke så enkelt, men det er noget med "at pynte sig med lånte fjer" - eller sådan noget
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)