26-10-2008, 12:23 PM
watchfreak2003 Skrev:Hvis du fortsat har interessen for ure om 5-7 år, så prøv at læs denne tråd igen. Jeg gætter på du til den tid har et noget andet syn på dit ur!!
Hmm - jeg har selv lige købt en "unbranded Davidsen homage" - og fortryder på ingen måde...tværtimod:
Jeg har gennem de seneste år ejet, og ejer stadig, adskillige dyre ure, Rolex, Omega, osv. og har da også råd til et Panerai, hvis det kommer til det. Jeg kan godt li' Panerai-designet, men ikke nok til at kaste 25-40K efter det. Og så er det jo godt at jeg kan få et lignende, i en rimelig kvalitet for 1½K. På den måde, kan jeg retfærdiggøre overfor mig selv, kun at bære uret ved sjældne lejligheder.
Det eneste, som kan afholde mig fra 1½K-modellen, er hvis den var i modstrid med loven - men eftersom den er "unbranded", og derved fuldt lovlig, kan jeg kun glæde mig over at kunne pryde min hånd med et flot design, og så smide de eparede 30K i en (for mig) "rigtig keeper".
Så på den måde, "skammer" jeg mig ikke mere, end ejerne af en Suzuki Swift, bør gøre, for at stjæle BMW/Minis design...
Jeg er sikker på at de fleste Suzuki-ejere hellere ville ha' den "helt igennem gennemførte"-Mini, men ganske enkelt ikke kan retfærdiggøre mer-udgiften.
...catch my drift

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)