Stor flyver skal bæres med stor rem
Jo tak!

Jeg har faktisk været ved at kigge på nogle nitter, som ofte ses på flyverremme, men så ville jeg jo gerne sikre mig at de var rustfrie og ikke bare nikkelfrie, som der skrives på de hjemmesider jeg har set.

De remme jeg har prøvet til flyveruret, har indtil nu været meget skuffende og det er ikke lykkedes at finde noget ordentligt....men at begynde at lave sine egne nitter gider jeg simpelthen ikke, der må være nogen som producerer disse i rustfri til netop flyverremme.

Det ville være befriende let at klappe et par nitter i en rem og spare en masse sy-arbejde, for limen skal nu nok holde remmen sammen i mange år, men nitterne vil lige give det ekstra.

Sådan må det have været i gammel tid, når man nittede remme sammen til de flyverure der blev anvendt under krigen.

Det kan selvfølgelig være at de havde en meget begrænset levetid eller hvad ved jeg, men nu til dags ville det ikke holde, hvis nitterne begyndte at ruste.

På et tidspunkt vil det nok lykkedes mig at finde en nitte af god kvalitet, der passer til en rem i 4 til 5 mm tykkelse.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar

Beskeder i denne tråd
Stor flyver skal bæres med stor rem - af Miwes - 25-08-2012, 02:08 PM
Re: Stor flyver skal bæres med stor rem - af Miwes - 26-08-2012, 01:00 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)