|
Stor flyver skal bæres med stor rem - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Stor flyver skal bæres med stor rem (/showthread.php?tid=58100) |
Stor flyver skal bæres med stor rem - Miwes - 25-08-2012 Det er jo ikke nogen hemmelighed at mit flyver Zeno har været på vej væk, mange gange og til en rigtig god pris, men så var jeg ude og eksperimenterer med at lave en god flyver-rem og som det plejer at være, så følger her en større billedserie. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jeg har denne gang lavet et overlap på den normale rem, hvilket giver en noget kraftig rem op mod ur-kassen, som er i overstørrelse (55mm), så de to dele spiller bedre mod hinaden. Selvom det er til den kraftige side, bliver det ikke ubehageligt, men læderet er super-soft, hvilket giver den gode bærekomfort, men har samtidig et godt hold på uret. Nu er jeg blevet helt "forelsket" i mit ur igen og det bliver i min lille ur-samling Vh. Michael Re: Stor flyver skal bæres med stor rem - Mr. Tick - 25-08-2012 Fedt resultat! Har du overvejet at sætte nogle nitter på remmen? Altså... i samme stil som BP fra IWC. Re: Stor flyver skal bæres med stor rem - KimT - 25-08-2012 Ja, fint match og god ide med noget nitteværk. Men et andet spænde skal der til Re: Stor flyver skal bæres med stor rem - Miwes - 26-08-2012 Jo tak! Jeg har faktisk været ved at kigge på nogle nitter, som ofte ses på flyverremme, men så ville jeg jo gerne sikre mig at de var rustfrie og ikke bare nikkelfrie, som der skrives på de hjemmesider jeg har set. De remme jeg har prøvet til flyveruret, har indtil nu været meget skuffende og det er ikke lykkedes at finde noget ordentligt....men at begynde at lave sine egne nitter gider jeg simpelthen ikke, der må være nogen som producerer disse i rustfri til netop flyverremme. Det ville være befriende let at klappe et par nitter i en rem og spare en masse sy-arbejde, for limen skal nu nok holde remmen sammen i mange år, men nitterne vil lige give det ekstra. Sådan må det have været i gammel tid, når man nittede remme sammen til de flyverure der blev anvendt under krigen. Det kan selvfølgelig være at de havde en meget begrænset levetid eller hvad ved jeg, men nu til dags ville det ikke holde, hvis nitterne begyndte at ruste. På et tidspunkt vil det nok lykkedes mig at finde en nitte af god kvalitet, der passer til en rem i 4 til 5 mm tykkelse. Vh. Michael Re: Stor flyver skal bæres med stor rem - longbear - 21-05-2014 Miwes Skrev:....men at begynde at lave sine egne nitter gider jeg simpelthen ikke, der må være nogen som producerer disse i rustfri til netop flyverremme. faldt du nogle nitter? Er selv ved at kaste mig ud i et rem-modificerings-projekt, hvor rustfri nitter er et must. Til nød kunne man jo bruge pop-nitter meeeeeen, det er pænere med helt glatte nittehoveder. /longbear Re: Stor flyver skal bæres med stor rem - Miwes - 21-05-2014 longbear Skrev:Miwes Skrev:....men at begynde at lave sine egne nitter gider jeg simpelthen ikke, der må være nogen som producerer disse i rustfri til netop flyverremme. Desværre fandt jeg kun nitter af tvivlsom kvalitet, altså kunne forhandleren ikke sige med sikkerhed at der var tale om rustfri 316 stål og så kom jeg ikke videre med den, men ville stadig godt ha fat i de "rigtige" nitter. Vh. Michael Re: Stor flyver skal bæres med stor rem - longbear - 21-05-2014 tak for hurtigt svar - jeg skyder en PM hvis/når jeg finder nogle rustfri nitter. her et billede af en original WW2 rem - bemærk at den er både nittet og syet! Re: Stor flyver skal bæres med stor rem - Miwes - 22-05-2014 longbear Skrev:tak for hurtigt svar - jeg skyder en PM hvis/når jeg finder nogle rustfri nitter. Det lyder godt Jeg ved ikke om det er min computer...men kunne ikke se dine billeder ? Vh. Michael Re: Sv: Stor flyver skal bæres med stor rem - KimT - 22-05-2014 Jeg kan heller ikke se dem og kopierer jeg linket og prøver den vej, ender jeg på en side (Flying Time) der kræver man er oprettet bruger. Re: Stor flyver skal bæres med stor rem - longbear - 22-05-2014 Sorry - fik linket til een der åbenbart hoster sine billeder direkte på fora-serveren, hvorfor man skal have login til flying-time for at se dem. I skal dog ikke snydes: Hanhart Cal. 41 uden lynette med original rem. |