25-10-2008, 12:12 AM
3F Skrev:Måske tingene forholder sig sådan i din verden - virkeligheden er bare en anden.Ikke om jeg fatter den store forskel. Man byder - får afgjort om penge og ting har det bedste forhold - og vinder - hvis det har det.
En licitation er et stykke arbejde som er sat i udbud til lavest eller bedstbydende.
En auktion er et objekt som er sat til salg af en rekvirent (indleverer) og hvor auktionshusets interesse er at sælge objektet til højestbydende, hvorefter auktionshuset beregner sit salær.
Derfor kan man vinde licitationen (det har man altid gjort) men man kan squ da ikke vinde auktionen - tag dig sammen mand.
Auktionshuset (og sælger) har interesse i højeste pris - Licitations giver har interesse i laveste - men vinderen er da den der kommer i spil når afgørelsen falder - og alle andre taber auktionen/licitationen.
Nå stadigt fred med det; jeg skal nok tage mig sammen på et par andre områder og håber det rækker. Geodoc har jo ret i at hvis alle forstår fint hvad der menes med det ene og andet, og det ikke er uartigt - så er der lidt "insektsex" over debatten.
Jeg har i alle fald til ære for Bjørn kastet mig over semikolon; tak for det. Nu må jeg se om jeg kan begrænse de semikolons
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)