16-10-2008, 10:08 PM
RunesS Skrev:Mit bud er at det ikke er Kina (Jørgen Krognos havde heller ikke lige det i tanken - sagde bare ETA men mange kugler i lejet?? - uden han dog blev bedt gå i detaljer)Columbo Skrev:Jeg tror værket er fra kina. Skiven kunne han godt fået lavet specielt til uret.
Min første tanke er også noget Kina noget... Men alligevel ikke?
Jeg synes finishes ser lidt grov ud... altså lidt alle noget Kinesisk...
NIX jeg tror ikke det er kinesiske småværker - tænk på de er 7,5 linie (eller hvad det nu er 18,75 mm ca - altså dameurs værker må man gå ud fra.)
Laver kineserne sådanne med åbne kuglelejer og så mange kugler ?? Mit svar nej - men igen - jeg ved det jo ikke.
Skiven må være - som du skriver - lavet til uret - ja i det hele taget må vel sammenbygningen af de to værker i fælles platin med central sekundviser være lavet til uret.
Viserene ikke blåmalede - men blåede - time og minut er breguet md fyldning - pænt lavet alt sammen -
Ja værkerne er ikke den store finmekanik - men dog - lille dame-automatik med quick set i første kronehak og hack settiing i sekundet - ikke helt elendigt alligevel
Jeg tror ikke på Kine værk - jeg tror stadigt det er et arbejde fra en urmesterskole (hvad sælger hævdede uden at kunne bevise) og de ville ikke smide Kina værk i TROR jeg (prisforskellen for lille hvis man i alle fald skal lave arbejdet.
Om skolen så er Tyskland eller Schweiz aner jeg selvsagt ikke.
Hvad er værket - LARS - du plejer at kunne ha bud nede fra Sønderjylland - alle de kugler i lejet.
Vi er vel enige om at det ikke er et standard ur - og at det virker lidt mærkeligt at den der har bygget det har villet smide det ud - inkl en lækker læderrem i 22 mm til 1500 kr
Jørgen Krognos sagde "tja . en del slutter skolen med flot resultat - men er så trætte af det hele at de er villige til bare at dumpe resultatet
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)