15-10-2008, 09:59 AM
Jeg mener faktisk ikke Landeron er dårligere end Valjoux - men det er nok lidt en smagssag. Jeg synes hvis man sammenligner Landeron 39 med Valjoux 22 så ligger de ret tæt kvalitetsmæssigt som kolonnehjulsmaskiner - og sammenligner man landeron 248 med Valjoux 773 som knaststyrede synes jeg også de ligger ret tæt - men du har nok ret i at der er flere Valjoux tilhængere.
Jeg synes skiftet i Landeron går mindst lige så godt
Den viste skal være med Valjoux 92. Jeg tror vi kan sige, at hvis de har ret i det er kolonnehjul - så stemmer valjoux 92 - for en er for ny til at være Landeron med kolonne.
Personligt mener jeg 92 ligger under 22 og 23 i kvalitet - men den er helt OK.
For mig ville det afgørende være om den er kolonne - for så er den grundet alderen givet Valujox vil jeg påstå - (22 og 23 er den ikke da der ikke er forskellig afstand mellem pushers og krone - og det kan man se udefra hvis den er 22/23)
Ganske pæn i øvrigt
vh John
Jeg synes skiftet i Landeron går mindst lige så godt
Den viste skal være med Valjoux 92. Jeg tror vi kan sige, at hvis de har ret i det er kolonnehjul - så stemmer valjoux 92 - for en er for ny til at være Landeron med kolonne.
Personligt mener jeg 92 ligger under 22 og 23 i kvalitet - men den er helt OK.
For mig ville det afgørende være om den er kolonne - for så er den grundet alderen givet Valujox vil jeg påstå - (22 og 23 er den ikke da der ikke er forskellig afstand mellem pushers og krone - og det kan man se udefra hvis den er 22/23)
Ganske pæn i øvrigt
vh John
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)