24-08-2012, 09:52 AM
Der er dog en lille flig af sandhed i alt dette med at konfiskere ure. Jeg havde for flere år siden et Panerai til verificering hos Klarlund. Det var et af de knap så kendte modeller med central sekundviser (mener det var et PAM63) baseret på et ETA 2892 værk. Klarlund var lidt i tvivl mht. netop denne model, da deres urmagere ikke havde erfaring i dette værk. Uret skulle derfor til Panerai for en 100 % entydig verificering. Her lød meldingen fra Panerai, at hvis uret viste sig at være en kopi ville det blive konfiskeret og destrueret.
Tror samme procedure gælder hos Rolex i øvrigt. Så ryger uret på fabrikken kommer det ikke retur, hvis det antages at uret oprindeligt var en kopi. Hvor skillelinjen mellem frankenstein, delvist originalt/kopi og ren kopi går aner jeg ikke.
/Mads
Tror samme procedure gælder hos Rolex i øvrigt. Så ryger uret på fabrikken kommer det ikke retur, hvis det antages at uret oprindeligt var en kopi. Hvor skillelinjen mellem frankenstein, delvist originalt/kopi og ren kopi går aner jeg ikke.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)