Urdebatten / Urforum
Uoriginale dele i Rolex, så konfiskeres uret? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Uoriginale dele i Rolex, så konfiskeres uret? (/showthread.php?tid=58091)

Sider: 1 2 3

Uoriginale dele i Rolex, så konfiskeres uret? - berg - 21-08-2012

Har lige hørt, at hvis man kommer til for eksempel Klarlund med en FrankenRolex (original kasse men med uoriginale dele) så må de godt konfiskere uret.
Vil i ikke lige bekræfte mig i at dette ikke passer?!
Tak! :)

Re: Uoriginale dele i Rolex, så konfiskeres uret? - Kristofferj - 21-08-2012

Jeg ville satme blive sur! Icon_mad

Uoriginale dele i Rolex, så konfiskeres uret? - T.Hansen - 21-08-2012

Arhgg det lyder som en fin historie, men hverken Klarlund eller nogle andre kan vel tillade sig at gøre den slags...

Hilsen Tom.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Uoriginale dele i Rolex, så konfiskeres uret? - berg - 21-08-2012

Det er logik i mine ører, jeg skulle bare lige have det bakket op... Så tak drenge, tror godt vi kan lukke den her! :)

Re: Uoriginale dele i Rolex, så konfiskeres uret? - TimeToWatch.dk - 22-08-2012

Jeg har inden for de seneste par mdr. indleveret et Rolex til rep. hos Klarlund, hvor jeg vidste der var uoriginale dele i, og orienterede blot om dette ved indleveringen for at høre om muligheden for at få det bragt tilbage til 100 % originale dele. De ville ikke udskifte disse uoriginale dele med originale, så jeg måtte selv på brugtmarkedet og finde dele. Derefter fiksede de uret med de originale dele jeg selv havde skaffet og jeg fik de uoriginale dele retur.

Det er et krav fra Rolex at SC'er ikke må ombytte uoriginale dele med originale, da man jo så i princippet kan stykke et f.eks. manuelt Daytona sammen med original kasse og uoriginalt værk og efterfølgende få det uoriginale værk erstattet af et originalt NOS og dermed 4-5 doble urets værdi.

Jeg tror dog ikke de kan finde på at konfiskere noget og har heller aldrig hørt om at det er sket.

/Mads

Uoriginale dele i Rolex, så konfiskeres uret? - berg - 22-08-2012

Tak Mads

Re: Uoriginale dele i Rolex, så konfiskeres uret? - hannover_dk - 22-08-2012

Derimod tror jeg, at hvis man indleverer et rent fake rolex, købt i god tro måske i hong kong, men fake, så risikerer man at klarlund på vegne af rolex napper det, rolex gør i alle fald hvis de får det, men om det nogensinde er sket, ved jeg ikke
Vh

Re: Uoriginale dele i Rolex, så konfiskeres uret? - Glatnakken - 22-08-2012

Åhh - jeg ville nyde det hvis Rolex blev nødt til at erstatte et fake Rolex Icon_sign
..... købt på rejse i østen (hvilket er lovligt for private)

Re: Uoriginale dele i Rolex, så konfiskeres uret? - Slettegaard - 22-08-2012

Jeg oplevede i forrige uge ved selvsyn en kunde komme ind til Klarlund på strøget. Han havde købt en Submariner date fra 90'erne på nettet af en italiensk forhandler. Da han modtog uret viste det sig, at lænken var uægte, men resten af uret var originalt. Italieneren svarede nu ikke længere på mails og mobil. Kunden havde købt uret for kr. 20.000.- fortalte han mig. Han ville gerne købe en ny original lænke incl. montering. Værstedschef Lars sagde, at den kunne de skifte med det samme. Pris som nogle af jer nok kender kr. 10.000.-

Lars tog ikke lænken fra kunden og destruerede den. Så det er vist en vandrehistorie. Jeg tror til gengæld, at man vi blive gjort opmærksom på ,at der er fundet uoriginale dele på uret, hvis det opdages i et service. Klarlund er AD, ikke tildvæsnet.

Historien viser, hvad mange i forvejen ved, at hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det nok ikke sandt. OG vær varsom med italienske forhandlere med mindre de er kendte, der er mange bad guys "down there".

Re: Uoriginale dele i Rolex, så konfiskeres uret? - Slettegaard - 22-08-2012

Glatnakken Skrev:Åhh - jeg ville nyde det hvis Rolex blev nødt til at erstatte et fake Rolex Icon_sign
..... købt på rejse i østen (hvilket er lovligt for private)
Altså, hvis du har købt det fake i Østen, så går du jo ikke ind til Klarlund med det vel Icon_head