22-08-2012, 10:30 AM
Jeg har inden for de seneste par mdr. indleveret et Rolex til rep. hos Klarlund, hvor jeg vidste der var uoriginale dele i, og orienterede blot om dette ved indleveringen for at høre om muligheden for at få det bragt tilbage til 100 % originale dele. De ville ikke udskifte disse uoriginale dele med originale, så jeg måtte selv på brugtmarkedet og finde dele. Derefter fiksede de uret med de originale dele jeg selv havde skaffet og jeg fik de uoriginale dele retur.
Det er et krav fra Rolex at SC'er ikke må ombytte uoriginale dele med originale, da man jo så i princippet kan stykke et f.eks. manuelt Daytona sammen med original kasse og uoriginalt værk og efterfølgende få det uoriginale værk erstattet af et originalt NOS og dermed 4-5 doble urets værdi.
Jeg tror dog ikke de kan finde på at konfiskere noget og har heller aldrig hørt om at det er sket.
/Mads
Det er et krav fra Rolex at SC'er ikke må ombytte uoriginale dele med originale, da man jo så i princippet kan stykke et f.eks. manuelt Daytona sammen med original kasse og uoriginalt værk og efterfølgende få det uoriginale værk erstattet af et originalt NOS og dermed 4-5 doble urets værdi.
Jeg tror dog ikke de kan finde på at konfiskere noget og har heller aldrig hørt om at det er sket.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)