10-05-2008, 02:32 PM
DonWerner Skrev:Mads Gjødesen Skrev:Desuden er jeg ikke enig i at vi stiller spørgsmålstegn ved om han har en samling. Læs da lige tråden han selv startede ved navn: "Er dette en samling?". Der var ALLE da enige om at det var en samling. Nok fik den kommentar med på vejen, men en samling var det trods alt i alles øjne...
/Mads
Synes du skal prøve at læse denne tråd igennem så, der bliver der bl.a. stillet spørgsmål ved om det er en samling han har. Jeg synes det er ganske tydeligt og fornemme at der ikke hersker den samme respekt for de af os som har valgt at samle på andet end vintage. Det er for mig kernen i det.
Mads Gjødesen Skrev:Desværre er det bare "politisk ukorrekt" og arrogant herinde at sige man ikke finder ure i <10 k klassen synderlig interessante og samleværdigeDen holdning mener jeg nu man skal have lov til at have, lige som man skal have lov til at mene at vintage ikke er interessant.
Det er intet i vejen med at ha' ovenstående holdning. Jeg deler den til dels selv. Problemet opstår når man vil pådutte andre sin holdning og gør det i en nedladende tone.
Der er intet nedladende idet - det er blot gamle ræve som kender deres territorie og synes alt anden må være mindre godt, men det er altså også til en vis grad nogen som ved hvordan en samling normalt udvikler sig faktisk - og som gerne vil ha andre skal få samme fornøjelse.
Prøv at gå ned i en frimærkeklub med alt nyt dansk ustemplet komplet fra 1970 til nu - og se hvor mange der kaster sig over "samlingen".
Du kan så sige snobber - når de står og leder efter fejltryk fra 1902 eller hyler af fryd ved synet af 100 kuverter med det samme 2 skillings mærke, stemplet i 100 forskellige byer - og de ikke vil rose din nye flotte komplette samling. Det er faktisk ikke snobberi, det er bare to lidt forskellige ting.
Sådan er det ofte med at samle - det får tendens til at det mere sjældne er sjovest. Nogen gange - ofte - er det så også dyrere, men det behøver det faktisk ikke være, se ex Seiko Bullhead og masser af andre - ikke spritnye ur
Nogen gange kan prisen betyder, at man må renoncere på antallet
Jeg siger hver gang, at det er masser af value for money med ure til 3-10.000 kr så fine ure der viser tid ligeså godt som meget dyrere, og også kan se lige så flotte ud. Jeg tror bare de der samler lige det segment kommer at skifte til stor del. Vi får se.
venligst
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)