10-05-2008, 06:04 AM
Hmmm...Jeg forstår godt at Tukjær er lidt på barrikaderne. Det må være utrolig belastende hele tiden og skulle forsvare sin samling, fordi man han en anden tilgang til det at samle end flertallet herinde. Han får konstant smidt i hovedet at hans samling ikke er en samling, at den er middelmådig og utilsvarende. Manden er ikke til vintage og fred være med det! Det er muligt I mener han med tiden bliver klogere, men lad ham dog selv gøre sig den erfaring. Det er jo også en del af glæden ved og samle, at man fra tid til anden skifter lidt ud i samlingen og "modnes".
Må indrømme, jeg synes tonen har taget en uheldig drejning i debatten om nyt vs. vintage. Forestil jer at eksempelvis Bauns samling af vintage Omega'er blev gjort til genstand for en diskussion om, hvor vidt det rent faktisk er en samling han har? Det er i mine øjne ligeså absurd og usagligt som når det bliver skrevet om Tukjær's samling. Jeg synes man skal passe enddog meget på med at komme med den slags udsagn, uanset om det så er sagt med et glimt i øjet eller ej...
Må indrømme, jeg synes tonen har taget en uheldig drejning i debatten om nyt vs. vintage. Forestil jer at eksempelvis Bauns samling af vintage Omega'er blev gjort til genstand for en diskussion om, hvor vidt det rent faktisk er en samling han har? Det er i mine øjne ligeså absurd og usagligt som når det bliver skrevet om Tukjær's samling. Jeg synes man skal passe enddog meget på med at komme med den slags udsagn, uanset om det så er sagt med et glimt i øjet eller ej...

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)