15-02-2008, 03:26 PM
tba Skrev:Nu var det bestemt ikke min mening at opfordre til "svindel" og jeg sletter gerne indholdet.Helt rigtigt - det er bare en regel her at vi ikke må diskutere eller anvise noget der er svindel - bl.a. fordi administratorerne kan blive ansvarlige.
UPS kan ikke fortolde en tom æske med en fatkura på et ur, da det jo ikke er æsken som koster X antal kroner/dollars.
Derudover blander UPS sig ikke i indholdet, blot om den værdi du som afsender vælger at tilskrive indholdet, af forsikringsmæssige årsager.
Hvis jeg opgør æsken + fakturaens værdi til at være 1 Dollar, så er det 1 Dollar som bliver fortoldet og 1 Dollar som bliver erstattet i tilfælde af at pakken bliver væk.
Men hej, jeg ville egentlig bare høre om der var nogen som kendte listeprisen i US, hvorvidt jeg ender med at betale Moms er vel mit eget problem.
Tolderne skal ikke fortolde noget til 1 kr hvis de mistænker at det er mere værd eller at der ligger svindel til grund - eller det er forbudte varer (skildpadder osv.) så tolder vurderer ting - hvorfor det for at underlette told behandling er vigtigt at man sikrer der er en ordentlig dokumentaion af indhold og værdi (fakt + ev bank overførsels kopi) så går tingene langt hurtigere gennem tolden fra helt specielt USA
Held og lykke med uret i alle fald
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)