|
Lidt hjælp til en nybegynder - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Lidt hjælp til en nybegynder (/showthread.php?tid=68117) Sider:
1
2
|
Lidt hjælp til en nybegynder - tba - 15-02-2008 Hej folkens, Jeg står og vil købe et rolex, efter mange overvejelser er jeg faldet på et Sea Dweller, da jeg syntes at det passer bedst til min stil. Nu kommer spørgsmålene så: Jeg skal til New York i Marts og ville udnytte den lave dollar kurs, er der nogen som kan fortælle mig hvad liste prisen er på et Sea Dweller i USA. Derudover er der så nogen som har nogen erfaringer fra Amerikanske forhandlere, er de villige til at give lidt rabat? Håber i kan hjælpe, venlig hilsen t - Peter - 15-02-2008 Hej Selv amerikanerne har opdaget den lave dollarkurs, så med hensyn til rabat er det en by i Marokko, og man skal jo altid huske at fortolde sine varer når man kommer ind i Danmark, altså plus cirka 30% i moms og told, så det kan næppe betale sig at købe i USA. MVH Peter - morgan - 15-02-2008 Og T&S kører taskforce på US import for tiden. Især med fokus på fly der kommer fra US til kastrup. Men ok, med lidt handlen kan man lande en Dweller i USA til ca. 4500 USD - dvs. ca. 23000 + moms = ca. 29.000. Så har du stadig sparet 6-7.000 ifht. listepris. Hvis du kigger her på sitet og på DBA vil du se at de fleste dwellers der er nye, sjovt nok sælges for ca. 29k, så spørgsmålet er mere om det er besværet værd? Du får jo stadig en stor besparelse? M - m.dk - 15-02-2008 Et andet bud, hvis du flyver hjem med BA og transit på Heathrow lufthavn, der ligger en urforretning med rigtige mange lækkere ure inklusiv Rolex. Du kan få en rimeligt fornuftig pris der og behøver ikke at betal moms i DK da du køber i EU land. Men du kan ringe og spørge om det har SD på lager. - tba - 15-02-2008 For at undgå tolden, havde jeg egentlig bare tænkt mig at... - tba - 15-02-2008 Derudover, kender i så den helt præcise listepris på et Dweller hos en AD i USA? - hannover_dk - 15-02-2008 tba Skrev:For at undgå tolden, havde jeg egentlig bare tænkt mig at sende æske + papirer som rekomanderet pakke (UPS eller andet) til min søster. Så længe de ikke kan bevise uret er købt i DK, så kan de vel heller ikke sætte moms & told på.Forummet beskæftiger sig aldrig med anbefaling af svindel. (iøvrigt vil UPS jo skulle fortolle en æske med papirer uden ur - skide smart) - tba - 15-02-2008 Nu var det bestemt ikke min mening at opfordre til "svindel" og jeg sletter gerne indholdet. UPS kan ikke fortolde en tom æske med en fatkura på et ur, da det jo ikke er æsken som koster X antal kroner/dollars. Derudover blander UPS sig ikke i indholdet, blot om den værdi du som afsender vælger at tilskrive indholdet, af forsikringsmæssige årsager. Hvis jeg opgør æsken + fakturaens værdi til at være 1 Dollar, så er det 1 Dollar som bliver fortoldet og 1 Dollar som bliver erstattet i tilfælde af at pakken bliver væk. Men hej, jeg ville egentlig bare høre om der var nogen som kendte listeprisen i US, hvorvidt jeg ender med at betale Moms er vel mit eget problem. - Mads Gjødesen - 15-02-2008 tba Skrev:Nu var det bestemt ikke min mening at opfordre til "svindel" og jeg sletter gerne indholdet. Den er $5375. Hvorvidt du vil forsøge at smugle eller ej er op til din egen samvittighed. Men i og med det ikke er lovligt skal ikke diskuteres her på siden. Du har ret i dine antagelser omkring forsendelsen af boksen. Vær dog opmærksom på at tolderne ikke er dumme. Vurderer de at indholdet er mere værd end det oplyste beder de om dokumensation på købet. Det kan blive en lang og besværlig omgang. Jeg har prøvet det et par gange hvor de ikke mente at indholdet matchede den oplyste pris. Det er mildest talt møg besværligt at handle uden for EU. Desværre... /Mads - hannover_dk - 15-02-2008 tba Skrev:Nu var det bestemt ikke min mening at opfordre til "svindel" og jeg sletter gerne indholdet.Helt rigtigt - det er bare en regel her at vi ikke må diskutere eller anvise noget der er svindel - bl.a. fordi administratorerne kan blive ansvarlige. Tolderne skal ikke fortolde noget til 1 kr hvis de mistænker at det er mere værd eller at der ligger svindel til grund - eller det er forbudte varer (skildpadder osv.) så tolder vurderer ting - hvorfor det for at underlette told behandling er vigtigt at man sikrer der er en ordentlig dokumentaion af indhold og værdi (fakt + ev bank overførsels kopi) så går tingene langt hurtigere gennem tolden fra helt specielt USA Held og lykke med uret i alle fald vh |