28-06-2012, 01:03 PM
Sociologen Skrev:Et konkret eksempel på den indflydelse, mærket har på mig, er Seikos MM300. Et super ur efter hvad jeg læser mig til, men det kommer ikke på min arm, så længe jeg har Omega, Breitling og Panerai i min kasse. I min optik (som muligvis ikke afspejler realiteterne), ligger Seiko altså under mange andre udmærker - altså Seiko som mærke (grundet deres mange "billige" modeller).
God torsdag til alle! :)
Jeg er enig med dig, hvis vi taler om Seikos brandværdi som "luksus ur". 98% af Danskerne vil jo nok tro at et Seiko er et pæn ok ok ur til 500 - 3000 kr (hvad 99% også er) og ikke luksusur som Omega, IWC og Rolex - swiss made luksus ure signalerer mere kvalitet, fint, eksklusivt og økonomisk overskud.
Om det betyder noget for den enkelte ved jeg ikke hvordan man måler, men man kan jo fx. se på hvor mange Marina Master der sælges.....sammenlignet med ure hvor man nok faktuelt får mindre for pengene: Omega, IWC og Rolex ... så skulle man vel kunne konkludere på det.
Der er også meget stor forskel på at bære et meget anderkendt luksusur, som bare ikke er så kendt (GP, AP, JLC fx.)- og så et ur som ikke er helt så anderkendt blandt "de der bestemmer hvad der er fint" (Seiko fx.)... ja det er indviklet, men det er den menneskelige natur jo. I den ene situation er men jo understated.... og det er lidt behageligt når folk kommer til at snakke om ure at man kan sige: "Det er faktisk noget der regnes blandt eksperter". I den anden har man et forklarings udfordring....... seiko laver også "fine ure" -
Men jeg ved det godt. Mange herinde vil sige: Det rager mig en fjer hvad andre tænker
vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)