Nyt vs Vintage!!
Men hvad er så det absolut bedste man kan købe / falde over / erhverve sig?

Ja for mig er det en samlet historie: Altså et ur man har ønsket sig i samlingen et stykke tid. Kigget efter og måske set flere moddeller af - overvejet forskellige køb! For så en dag pludselig at finde det rette eksemplar, til den rigtige pris og på en dag hvor man er i humør til at slå til... ofte kræver uret så lidt "pleje" - og nogen gange må det åbnes for også at sikre sig, at der er det indeni, som man allerhelst ville have!

Når uret er studeret nærmere og sat lidt istand, viser det sig somme tider at det ikke helt lever op til den standard eller bare forhåbning man havde sat sig for dette ur og det kan sælges igen - men somme tider er det bare bedre og bedre jo mere man ser og studerer det. Den smukke kasse, en skive, som måske uden at være perfekt dog nydes mere og mere jo mere man ser den. Lige den caliber som manglede i samlingen - og de index som man manglede en Constellation med! Så er det et skønt ur - og tørsten er slukket en uges tid... Den får en plads i samlingen og på armen og for mig er sådan et ur en vintage som huskes og også aftvinger en vis respekt for det der blev produceret før elektronikkens indtog.

På en eller anden finurlig måde er de mekaniske ure noget der hører fortiden til - i virkeligheden ved jeg ikke rigtigt om jeg er så imponeret over at man kan fremstille dem i fin kvalitet idag! Det var ligesom mere "state og the art" i 40'erne, 50'erne og i 60'erne....

Det er nok bla. derfor at jeg er til vintage ure og ikke til de nye.

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Nyt vs Vintage!! - af Sub-erman - 05-06-2007, 04:26 AM
[Intet emne] - af GTwatch - 05-06-2007, 07:49 AM
[Intet emne] - af Sub-erman - 05-06-2007, 02:57 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 05-06-2007, 03:06 PM
Der er så meget man gerne viol have - og eje.... - af baun - 05-06-2007, 11:45 PM
[Intet emne] - af Peter - 06-06-2007, 02:24 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)