31-12-2006, 01:01 AM
Kuglelyn Skrev:Tja, det kan godt være det er mig der ser forkert på det.Jo der er vel næppe tvivl om at der skal sælges nogle nye ure før de bliver vintage. Jeg tror hele årsagen til hypen om Rolex i visse serier ene og alene grunder sig i penge og samler effekt - hvad venter man stiger mest (ofte baseret på en tro på at historiske stigninger også garanterer fremtiden, hvad til en vis grad er rigtigt i dette tilfælde) eller frygt for at de stiger så man ikke får råd til dem i samlingen på et senere tidspunkt.
Men skal der ikke sælges nogle nye ure, før de med tiden bliver vintage.
I skriver Rolex Vintage, Vintage, Vintage,
Lad da være at dømme folk på Ure, biler og alting materielt gejl.
Lad folk købe og bære de ure som hjertet føler for, og døm dem så som personer, ikke på deres indkøb.
De nye Rolex er vel ikke dårligere, NEJ på mange måder tværtimod, men som samlerværdi, er det anderledes.
Personligt har jeg (til nu) holdt mig helt uden for Rolex, jeg har så meget andet jeg synes om og jeg synes specielt at de samleværdige Rolex koster alt for meget i forhold til den teknik og den "kunstneriske udførsel" man får med i købet i forhold til så meget andet.
Men til dit indlæg, Man får mindst ligeså meget i de mindre samleværdige Rolex og hvis det ikker er pris-stigninger man håber på vil jeg påstå, og man får endnu mere ur for pengene i de nye end mange af det astronomiske summer man skal af med for visse Rolex vintage, både i nye Rolex - eller i masser af andet - og her specielt Vintage
Endeligt er det vel en smagssag. BMW - suser af sted og ikke de store problemer, eller Alfa Romeo (Nej Baum ikke Alfa Omega
Personligt synes jeg Roles er en "stangvare" i forhold til så meget andet som kræver personlig stillingtagen, men det er givet ikke rimeligt, slet ikke oppe mod folk som kan forskellene mellem de forskellige Rolex modeller. Jeg udtaler min kun ud fra mit eget syn på de Rolex jeg ser på kollegarer i det daglige. Lidt GAB
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)