30-12-2006, 09:23 PM
Baun Skrev:jeg er enig, Rolex sub. er ikke ungt og råt - det er Omega Speedmaster BA heller ikke.
Subben er efter min mening det mest klassiske sports og dykkerur man kan få - og Speedmasteren det mest klassiske tool watch man kan få¨- så der er virkelig tale om et par klassikere i disse genre
Men måske kan man sige, at sports- dykker- og tool-ure er mere ungdommelige end dressure generelt. Det har vel også noget med trends at gøre - det er moderne at være lidt sporty, både når det handler om ure og fritidstøj - ja selv på arbejdet ser man at sporty tøj sniger sig ind. Mens om fredagen - og mandagen, men det breder sig. Det firnurlige er, at selv personer der absolut ikke er "sportie" tager denne trend til sig!
Hvorfor dressure udstråler mere alder og måske mere personlig stil (hvad jeg bestemt mener det gør), kan måske skyldes, at man her går lidt mod tidens trend og det kræver jo lidt mod - især hvis man er yngre.
En ung mand med en Rolex datejust i stål med blå skive til fritidstøj siger, at her er en person der tør vælge sin egen stil - også selvom trenden er en anden (det kan også være det siger at han har arvet). Hvad en ung mand med en submariner udstråler - ja efter min mening dels god smag - men jeg kan altså ikke undgå at tænke - blærerøv, også!
vh Baun
Helt enig, Baun.
/Henrik

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)