Er der nogen der har et forslag til et ur med...
Skal uret være nyt eller brugt? Skal det være nyt er mulighederne noget begrænset. Kan du "nøjes" med et brugt, vil jeg anbefale dig at kigge på følgende:

JLC Master Moon
Som altid tilbyder JLC masser af "value for money". In-house værk og forarbejdning er helt i top til en ganske fornuftig pris. Master moon er min foretrukne månefase model fra JLC med mindre man har kassen til et perpetual calendar Icon_cool. Reverso moon kunne være et alternativ...

Zenith El Primero Chronomaster
Zeniths El Primero modeller kommer man ikke uden om. Deres Chronomaster har både full calendar incl. månefase samt kronograffunktion. Et kompliceret og legendarisk in-house værk samt et klassisk udseende, gør at det er værd at overveje. Jeg har et liggende og bor, som dig, i Århus. Du er velkommen til at komme og kigge på uret.

Glashütte Original Senator moonphase
Glashütte har de seneste år rykket stærkt frem i rækkerne på den internationale urscene med masser af spitzen-klasse og fantastiske in-house værker. Deres Senator serie har en fantastisk finish og deres in-house cal. 39 er super lækkert.

Blancpain Leman moonphase
Blancpain lancerede som de første månefase funktionen (på armbåndsure) i 1983. Derfor bør du overveje deres Leman moonphase, blot pga. deres historiske relationer. Igen er finish og værk helt i top. Dog ikke in-house, men fra deres faste værk-leverandør Frederic Piguet. Dette er dog ingen ulempe, idet netop FP er bevist på at værker ikke nødvendigvis behøver være industrialiserede og kedelige, blot fordi de ikke er in-house. De er også leverandører til bla. Audemars Piguet og Vacheron Constantin.

Fordelen ved at kigge på disse meget fine, og knap så kendte (med danske øjne) mærker, er at du på brugtmarkedet kan spare mange kr. Typisk fås de ovenstående ure til ca. 50 % af nyprisen og så kan du let spare 25 kkr.

Mads Gjødesen
Svar

Beskeder i denne tråd
[Intet emne] - af HenrikT - 16-11-2005, 08:58 AM
[Intet emne] - af bjorn_e58 - 16-11-2005, 11:40 AM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 16-11-2005, 11:40 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)