|
Er der nogen der har et forslag til et ur med... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Er der nogen der har et forslag til et ur med... (/showthread.php?tid=64769) |
Er der nogen der har et forslag til et ur med... - Mikkel_phpbb3_import15719 - 16-11-2005 ...månefase. Sådan et mangeler altså i min samling, dvs. hvis man kan finde et flot til under 30k. Har surfet lidt på nettet, men kunne godt bruge lidt input - man skal vel give sig selv en julegave i år... Mvh. Mikkel - HenrikT - 16-11-2005 Omega laver et par enkelte, som jeg mener godt kan fås for de penge. Bl.a. kan man også få "måne" uret med moonphase Her er et andet eksempel :
- bjorn_e58 - 16-11-2005 Longiness og Eterna laver nogle ETA baserede. Maurice Lacroix har en model med et modificeret ETA værk. /Bjørn. - Mads Gjødesen - 16-11-2005 Skal uret være nyt eller brugt? Skal det være nyt er mulighederne noget begrænset. Kan du "nøjes" med et brugt, vil jeg anbefale dig at kigge på følgende: JLC Master Moon Som altid tilbyder JLC masser af "value for money". In-house værk og forarbejdning er helt i top til en ganske fornuftig pris. Master moon er min foretrukne månefase model fra JLC med mindre man har kassen til et perpetual calendar Zenith El Primero Chronomaster Zeniths El Primero modeller kommer man ikke uden om. Deres Chronomaster har både full calendar incl. månefase samt kronograffunktion. Et kompliceret og legendarisk in-house værk samt et klassisk udseende, gør at det er værd at overveje. Jeg har et liggende og bor, som dig, i Århus. Du er velkommen til at komme og kigge på uret. Glashütte Original Senator moonphase Glashütte har de seneste år rykket stærkt frem i rækkerne på den internationale urscene med masser af spitzen-klasse og fantastiske in-house værker. Deres Senator serie har en fantastisk finish og deres in-house cal. 39 er super lækkert. Blancpain Leman moonphase Blancpain lancerede som de første månefase funktionen (på armbåndsure) i 1983. Derfor bør du overveje deres Leman moonphase, blot pga. deres historiske relationer. Igen er finish og værk helt i top. Dog ikke in-house, men fra deres faste værk-leverandør Frederic Piguet. Dette er dog ingen ulempe, idet netop FP er bevist på at værker ikke nødvendigvis behøver være industrialiserede og kedelige, blot fordi de ikke er in-house. De er også leverandører til bla. Audemars Piguet og Vacheron Constantin. Fordelen ved at kigge på disse meget fine, og knap så kendte (med danske øjne) mærker, er at du på brugtmarkedet kan spare mange kr. Typisk fås de ovenstående ure til ca. 50 % af nyprisen og så kan du let spare 25 kkr. Mads Gjødesen Vil gerne støtte at du ser efter et lidt ældre - hannover_dk - 16-11-2005 Du sparer en masse - men har selvsagt også risiko for at det skal serviceres, men det kan - hvis eller uret virker godt og rent og går - ofte klares for 1500 kr. Brugt med månefase koster - men meget mindre end nyt, og kan være charmerende på sin egen måde. jeg kan ikke huske hvad jeg gav for min Barret (lavet til en goldmager Barret - så ikke noget stor mærke) med Valjoux 7768 værk i og en ganske fin månefase, men noget med 2.500 kr max ![]() venligst Tak for jeres input.. - Mikkel_phpbb3_import15719 - 17-11-2005 Tak for Jeres input, jeg håber der kommer mere fra andre... Til John vil jeg lige sige at det da er et ualmindeligt smukt ur. Især tallene er fantastiske... |