Hvorfor ikke melde sig ind hvis man vil skrive indlæg??
Jacob H Skrev:
bjorn_e58 Skrev:Det er især en fordel ved indmeldelsen, at man uden videre er identificeret. Der kommer jævnligt indlæg, hvor der bare står "Gæst" - ofte nok fordi man bare har glemt at skrive navn el. lign., men ved indmeldelse (og automatisk logon), er ens bruger-id altid med.

For brugeren selv, er der også den fordel, at man kan se, hvilke fora, der har nye indlæg eller indlæg med nye kommentarer. Det er efter min mening ret nyttigt.

/Bjørn.

Virker det automatiske logon, hvis man - som jeg - ikke gemmer temporære filer og cookies mv.? Er det korrekt opfattet, at man ved at udvise størst mulige agtpågivenhed mht. netfærdsel - fx. ved ikke at gemme cookies og temp filer, ikke får automatisk logon mv?

Hvis dette er korrekt er der endnu en god grund til ikke at indmelde sig, da det herefter er nøjagtig ligeså besværligt som ved ikke at tilmelde sig.

Mvh Jacob
Jeg synes stadigt at der er klare fordele og at det er pænt av være medlem hvis man bruger et forum ofte, men gæster er som bekendt velkomne, og bidrager jo også i forskellig form. Moderatorer og de som dirver sitet ville jeg umidelbart tro satte pris på at brugerne var medlemmer, men nok om det.

Cookies indebærer i princip ikke nogen risiko, men gør at visse sites kan se at man anvender dem. Herved kan en del sites f.eks indrttes til at give brugeren præcis den information han ønsker og dermed lette livet, men som sagt de efterlader et lille spor så sitet ved en genvisit kan se man har været der før.
De unike IP adresse alle computerer giver på nettet giver også en mulighed, men det er mere kompliceret og anvendes hvis mest hvis der ventes noget kriminelt.

Hvis man ikke gemmer cookies overhovedet, så mister man en del fordele, men får en noget øget sikkerhed, men som sagt cookies regnes ikke som en større sikkerherheds risiko.
Log ind på vintageure er superhurtigt, kræver jo bare at man skriver sit alias + en lille kode, og så har man de brugerfordele som har været nævnt. Computeren kan uden risiko sættes til selv at huske adgangskoden (det vælger man separat for hver kode og brugeradgang til vintage ure er nok ikke nogen stor risiko) Så behøver man bare skrive begyndelse af sit alias, så kan den selv fylde resten + log on i.

Faren på nettet består af virus og trojaner for at tage det kort, og de har ikke noget med cookies at gøre. Et godt virus program, en aktiv firewall samt den gratis "microsofts antispyware" er gode værn hvis man samtidigt er kritisk og ikke downloader Active X med mindre man kender udgiveren (når man vil downloade et program får man spørgsmål om active X hvis man har de nævnte programmer)

Vil man rense sin maskine lidt for den spyware der givet er på de fleste maskiner (selv hos de helt forsigtige), så er gratis programmer som "lavasoft Ad-aware" og "spybot" på hver sin måde, eller kombineret, glimrende til det job. De kan hentes gratis på nettet hvis man "googleer" efter dem.
God sommer, medlemmer og gæster
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
enig - af klaus - 14-07-2005, 12:20 AM
Mere enighed herfra - af bjorn_e58 - 14-07-2005, 12:23 AM
hvorfor overhovedet tilmelde sig?? - af Jacob H - 14-07-2005, 11:20 AM
Re: hvorfor overhovedet tilmelde sig?? - af OleJ - 14-07-2005, 01:24 PM
Fordel - af bjorn_e58 - 14-07-2005, 05:34 PM
spørgsmål: - af Jacob H - 15-07-2005, 11:30 AM
Re: spørgsmål: - af hannover_dk - 15-07-2005, 11:55 AM
moderatorer - af klaus - 15-07-2005, 02:44 PM
Registreret bruger eller gæst !!??!! - af Adm. - 15-07-2005, 07:29 PM
ok så - af klaus - 15-07-2005, 11:04 PM
Re: ok så - af Jacob H - 16-07-2005, 12:11 AM
fint nok - af klaus - 16-07-2005, 12:19 AM
Re: ok så - af hannover_dk - 16-07-2005, 12:33 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)