Spørgsmål (Og en lille personlig historie) til GMT Master II
jacobzimmer Skrev:Er greymarket certifikater underskrevet af AD inden de er solgt ??

Ja de køber dem som oftest spritnye ved bagdøren hos eksisterende AD'ere...

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Super, så har jeg forstået det rigtigt.
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
gmt-geek Skrev:Ja de køber dem som oftest spritnye ved bagdøren hos eksisterende AD'ere...

Hvilket vedbliver at være lidt en gåde for mig, hvordan det hænger sammen. Jeg ville i princippet helst købe fra en AD, men med de mildest talt enorme prisdifferencer, synes jeg desværre, at det bliver vanskeligt.
Svar
Jens Skrev:
gmt-geek Skrev:Ja de køber dem som oftest spritnye ved bagdøren hos eksisterende AD'ere...

Hvilket vedbliver at være lidt en gåde for mig, hvordan det hænger sammen. Jeg ville i princippet helst købe fra en AD, men med de mildest talt enorme prisdifferencer, synes jeg desværre, at det bliver vanskeligt.

Jeg tror nu ikke, at det er anderledes end med alle andre former for markeds mekanismer....

Hvis du som greydealer "lover" din AD at aftage 10-20-50 eller flere 100 nye ure om året, så kommer der en god rabat i spil, det er jeg ret sikker på? Icon_e_wink

Hvis du gik ned til Klarlund og sagde at du ville aftage et nyt rolex hver anden dag X antal år frem, så ville de også finde rabat hæftet frem....

Udover det så er momsen jo også 6% mindre i stort set alle andre lande i EU i forhold til DK - det giver jo en automatisk mindre pris allerede uden nogen former for rabat....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Hej Jon,

Ja, det giver mening, kan jeg godt se. Havde ikke gennemskuet/troet, at det var så relativt enkel en konstruktion. Jeg ved også det med, at AD skal ha' noget ud af døren for at beholde AD status og der er grey dealers en afsætningskanal.

mvh Jens
Svar
Blot lige for at aflive et par påstande i denne tråd.
Rolex stiller ikke noget krav, og har aldrig gjort, om et årligt købsminimum !
Mht. garanti, er det i urbranchen ikke som i eks.v. i bilbranchen.
Vi har ingen forpligtelse overfor ure som vi ikke selv har solgt !
Vi skal som forhandler af et mærke,være kunden behjælpelig med kontakt til agent/grossist/fabrik.
Men til enhver tid for kundens egen regning !
Ergo, garantien følger den forhandler der har leveret uret.
mvh
Steffen Mortensen
Rolex adér
Svar
Steffen Mortensen Skrev:Rolex stiller ikke noget krav, og har aldrig gjort, om et årligt købsminimum !

OK, tak for opklaringen. Det havde jeg så fået galt fat i.

mvh Jens
Svar
Tak for svarene. Sjovt at se at jeg ikke er den eneste der har bemærket detaljen.
At det ikke forstørrer så meget er ikke en dealbreaker for mig; det undrede mig bare. Dog synes jeg det ser fedt ud på mit Datejust at det netop forstørre så meget. Men igen, jeg kunne nu godt se datoen på GMTeren, så det går nok.

Jeg springer altid kaffen og small talken over (Tager dog deres shopping bag med), men jeg kan nu godt lide behandlingen og oplevelsen af at handle hos Klarlund, så selvom det er 5-10k ekstra, så tager jeg det med for at få den 100% sikkerhed vedr. garanti, ægthed, tryghed osv. der nu følger med.
Svar
^
Stor respekt for, at du handler og stytter Klarlund, læs: fysisk butik i den by du kommer fra. Der er nogen der skal holde hjulene igang og ligge de ekstra kroner det koster. Så er der bare alle os andre luske bukser Icon_e_wink
Håber du lander dit BLNR. Det er et rigtig fedt ur!
Svar
Steffen Mortensen Skrev:Blot lige for at aflive et par påstande i denne tråd.
Rolex stiller ikke noget krav, og har aldrig gjort, om et årligt købsminimum !
Mht. garanti, er det i urbranchen ikke som i eks.v. i bilbranchen.
Vi har ingen forpligtelse overfor ure som vi ikke selv har solgt !
Vi skal som forhandler af et mærke,være kunden behjælpelig med kontakt til agent/grossist/fabrik.
Men til enhver tid for kundens egen regning !
Ergo, garantien følger den forhandler der har leveret uret.
mvh
Steffen Mortensen
Rolex adér

Det betyder altså, at hvis jeg køber et ur ved en Greymarketdealer, så gælder garantien hos den Ad der oprindelig solgte uret til en greymarketdealer?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)