Urdebatten / Urforum
Spørgsmål (Og en lille personlig historie) til GMT Master II - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Spørgsmål (Og en lille personlig historie) til GMT Master II (/showthread.php?tid=62633)

Sider: 1 2 3

Spørgsmål (Og en lille personlig historie) til GMT Master II - Wolfgang - 16-02-2015

Hej med jer
Siden jeg var hel lille, har jeg altid ønsket mig et Rolex. Har siden jeg var 6 år, gået med armbåndsur dagligt.
Efter 12 år med et godt Seiko ur til 995kr som jeg fik til min 18 års fødselsdag, valgte jeg sidste år at gå en tur i Klarlund på strøget i København og kigge på et Rolex. Havde naturligvis kigget timevis på nettet, inklusiv dette forum (Dertil tak for jeres ekstrem gode indlæg i dette forum). Jeg kendte alle modeller og havde en klar fornemmelse af hvad jeg gik efter. Mit Seiko var et godt konservativt ur med sort skive, tre visere inkl. sekundviseren og en dato. Det var min plan faktisk at få noget lignende, og det endte også med jeg blev forelsket i et Datejust II med mørkeblå skive, som jeg købte på stedet. Fantastisk ur som jeg dagligt elsker at tage og have på.

Mit drengeønske var opfyldt, men mer´ vil jo som bekendt have mer´ og jeg er nu faldet over et GMT-Master II. Modellen med sort/blå krans (116710BLNR). Hvad større er der end at have et Rolex ur? To naturligvis. Så kan man jo skifte lidt alt efter lejlighed og humør.

Jeg var derfor inde sidste uge i Klarlund, denne gang på Vesterbrogade (Da de pr. mail havde meddelt mig om at de havde modellen hjemme til man kunne se). Det er jo et vildt ur. Super flot og absolut noget jeg må eje.

Her kommer så spørgsmål til eksperterne. Ved nærmere kig af uret, så jeg at datoen blev forstørret mindre på GMT uret end på mit Datejust. Sælgeren undrede sig også over hvorfor de to ure forstørrede datoen forskelligt. Hans kollega kiggede også en gang og måtte erkende at er var tydelig forskel. Han gik derefter ud bagi for at sammenligne med et andet GMT ur, dog uden at tage det andet med. Han kom tilbage og fortalte at sådan var de alle sammen, så det var nok sådan det skulle være.

Jeg tror bestemt ikke uret er falsk, og mistænker naturligvis ikke Klarlund for noget, men ud af de mange lister på nettet med "Pas på disse tegn ved falske Rolex ure", så er forstørrelsesglasset en af tingene man skal se efter. Datoen skal være stor og tydelig, hvilket det bestemt også er på mit Datejust, men på GMT uret var det relativ lille, og det fyldte ikke hele glasset ud.

Mit spørgsmål er om der virkelig er forskel på de forskellige modeller om hvor meget datoen "fylder i glasset"? Sælgerne i Klarlund blev enige med sig selv om at det enten var fordi at glasset sad i anden distance til skiven og/eller at selve datoskiven simpelthen var mindre på GMT modellen. Dette lyder også plausibelt, men så er det da rigtig svær at lure om den forstørrer de famøse 2.5x og alt det man nu bliver advaret til at kigge efter.

Hmm, beklager mit første indlæg på dette forum blev lidt langt. At fatte mig i korthed er ikke et udsagn jeg bruger tit Icon_e_wink .

Der er desværre 3 måneders ventetid på uret, men blev skrevet op med notatet "Kunde parat til at købe". Om det så går hurtigere eller ej, det må tiden vise. Jeg håber Icon_e_biggrin1 .

Re: Spørgsmål (Og en lille personlig historie) til GMT Maste - Ruby over diamonds - 17-02-2015

Forstørrelsen af dato er et veldiskuteret emne på diverse rolexforums online, men der er desværre aldrig bekræftet om det er en fejl fra Rolex eller ej.
En ting er dog sikkert at Klarlund ikke modtager falske ure fra Rolex - så skulle det ihvertfald være ombyttet af en snedig luskebuks.

Se bl.a. dette topic fra Rolexforums.com -> [url]"http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=386768" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=386768[/url]

En ting er sikkert du skal ikke købe et ur, hvis udseende allerede nu mind-fucker dig så hellere vent på de får et nyt GMT hjem med korrekt forstørrelse. Orker du ikke ventetiden er der en del grey-dealers i ind og udland som sikkert kan skaffe det hjem hurtigere.

Re: Spørgsmål (Og en lille personlig historie) til GMT Maste - pbr - 17-02-2015

Nu er der jo ret stor forskel på design, udtryk og skivens diameter på et Datejust og et GMT (især den nye model), så det er måske ikke særligt realistisk at forvente, at de to ure er ens mht. graden af forstørrelse af dato - derudover kan forskellen på skivens diameter vel få GMT´ens forstørrelse til at se mindre ud, da skiven er væsentligt større end på en Datejust !!

Jeg ville ikke betænke mig fra at købe på stedet - navnlig ikke ved en velrennomeret forhandler som Klarlund !! Og skulle det senere vise sig, at Rolex havde lavet en fejl ved forstørrelsen af datoen på et parti ure, så vil det blot betyde et skift af glasset, tilmed gratis under garantien.

Men hvis det var tilfældet, at det var Rolex der havde lavet en fejl, så ville jeg personligt beholde uret en 30-40 år, idet det så ville være mange penge værd, da det ville være en sjældenhed !!! Icon_mrgreen

Re: Spørgsmål (Og en lille personlig historie) til GMT Maste - KimT - 17-02-2015

Der var også et review på ABlogToWatch hvor der var en del der troede at uret de brugte var fake pga. forstørrelsen. Det blev debatteret på mange fora og også herinde, men selvfølgelig laver de ikke et review med et fake ur, ligesom Klarlund aldrig ville levere et fake ur. Jeg ville ikke bekymre/betænke mig et sekund hvis det var uret jeg ville have Icon_e_smile

Re: Spørgsmål (Og en lille personlig historie) til GMT Maste - Sociologen - 17-02-2015

KimT Skrev:Der var også et review på ABlogToWatch hvor der var en del der troede at uret de brugte var fake pga. forstørrelsen. Det blev debatteret på mange fora og også herinde, men selvfølgelig laver de ikke et review med et fake ur, ligesom Klarlund aldrig ville levere et fake ur. Jeg ville ikke bekymre/betænke mig et sekund hvis det var uret jeg ville have Icon_e_smile
Super, at få dette med abtw på plads. Jeg husker polemikken og kritikken af abtw, hvilket for mig synes meget mærkeligt, da jeg ser abtw som en vidende kapacitet på området (hvilket flere andre ikke gjorde - både i denne og i andre sammenhænge). Således oplyst Icon_wawe

Mht. køb af ure hos Klarlund vil jeg på ingen måde være tilbageholdende med dette. Og som Peter skriver; HVIS det viser sig, at der er en fejl på uret, ja så bliver det samlerværdigt i Rolexkredse i fremtiden.

Re: Spørgsmål (Og en lille personlig historie) til GMT Maste - TioMalo - 17-02-2015

Velkommen til.
Jeg vil varmt anbefale at du køber fra Kongen. Han er super reel fyr.
Eller, synes du at Klarlunds shopping bag, den kop kaffe de evt. tilbyder mens lænken justeres og de brochurer du får gratis med er værd de 5 til 10K du kan spare ved at købe fra greymarket ? Ventetiden er også meget kort hvis du går udenom Klarlund.

Vh. John

Re: Spørgsmål (Og en lille personlig historie) til GMT Maste - jacobzimmer - 17-02-2015

TioMalo Skrev:Velkommen til.
Eller, synes du at Klarlunds shopping bag, den kop kaffe de evt. tilbyder mens lænken justeres og de brochurer du får gratis med er værd de 5 til 10K du kan spare ved at købe fra greymarket ? Ventetiden er også meget kort hvis du går udenom Klarlund.

Vh. John

Hvordan er det garantien når man køber greymarket? Er den dækket hos alle AD'er?

Re: Spørgsmål (Og en lille personlig historie) til GMT Maste - gmt-geek - 17-02-2015

jacobzimmer Skrev:
TioMalo Skrev:Velkommen til.

Vh. John

Hvordan er det garantien når man køber greymarket? Er den dækket hos alle AD'er?

Er certifikatet/garanti kortet underskrevet af gyldig AD så bør garantien gælde hos alle AD'ere worldwide uden undtagelse!

Vh. Jon

Re: Spørgsmål (Og en lille personlig historie) til GMT Maste - jacobzimmer - 17-02-2015

Er greymarket certifikater underskrevet af AD inden de er solgt ??

Re: Spørgsmål (Og en lille personlig historie) til GMT Maste - KimT - 17-02-2015

Som regel. De kommer jo fra en AD til at starte med.