Hvad mangler i din samling?
#31
Jeg er på jagt efter en Sub 5513 med original mat skive og kasse i generelt fin stand. Endnu vil jeg ikke kalde mine ure for en ursamling og dette vil ikke ændres selv hvis det lykkes at finde Sub'en. Jeg samler de ure min smag og økonomi tillader, dog ville jeg med tiden gerne opnå en "lille" samling vintage omega'er.

Var midlerne uanede var ønskelisten lang, fokus ville nok være rettet mod ALS, JLC, enkelte fra PP og så en stor blanding vintage.
Vh
Frans
Svar
#32
Frans Skrev:
Palleurup Skrev:En Omega Constellation i 18 karat fra 1963...bum.

Hej Palle

Hvordan er det den fra '63 adskiller sig fra de andre fine Constellation's du har?

mit bud er uden at vide det at palle:

1. mangler en conny i helguld
2. at hans fødeår er 1963

vh. jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#33
og for mit eget vedkommende er listen simpelthen for lang til at blive nævnt!

så jeg tager "dem" en efter en som de dukker op! Icon_cool

vh. jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#34
Nogen samling får jeg aldrig. Jeg kan ikke rigtigt have ur liggende som jeg sjældent går med, så derfor er mit valg pt at have få ure.

Det optimale for mig er 2 ure. Jeg vil have et dykkerur og et til pænere brug og som minimum bruge dem begge i løbet af uge. Om det er sådan jeg har det i fremtiden, må tiden vise.
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
#35
Frans, hvorfor netop et 5513? Icon_smil

Jon, kan du ikke give et lille indblik i, hvad du går og leder efter? Icon_e_biggrin1 Du har en virkelig spændende samling, hvad jeg har set her.

Det lader også til, at der er forskellige meninger om, hvad der er en samling. Hvornår har man en ursamling?

/Mads
Svar
#36
Efter min far overtog mit GMT Master II for et år siden har der været ro i lejeren på urfronten.. Men nu er savnet af et rolex efterhånden ved at blusse op så lige nu mangler jeg et SD eller GMT fra 1983... Har set mig lun på SD med mat skive og safirglas, men priserne er lidt for høje til min smag Icon_head
Svar
#37
WatchThis.dk Skrev:Det lader også til, at der er forskellige meninger om, hvad der er en samling. Hvornår har man en ursamling?

/Mads

Det er et spørgsmål, som vi næppe bliver enige om alle sammen. Jeg vover pelsen:

IMHO har man en ursamling, når man har mere end ét ur, og der er en linie i tankegangen bag anskaffelsen. Man kan lave en linie i sin ursamling på flere måder, uden at det er mærkebestemt: Dykkerure, piloture, bestemte værker, designere, messingure, ure over 45 mm o.s.v.

En linie er i min definition ikke: Ure jeg synes er pæne Icon_e_wink
JK
Svar
#38
gmt-geek Skrev:
Frans Skrev:
Palleurup Skrev:En Omega Constellation i 18 karat fra 1963...bum.

Hej Palle

Hvordan er det den fra '63 adskiller sig fra de andre fine Constellation's du har?

mit bud er uden at vide det at palle:

1. mangler en conny i helguld
2. at hans fødeår er 1963

vh. jon

Selvfølgelig, jeg havde dog vurderet Palle til at være fra 1964 Icon_smil

WatchThis.dk Skrev:Frans, hvorfor netop et 5513? Icon_smil

Jeg synes bl.a. godt om den matte skive, specielt hvis tritium'en er jævnt patineret. En anden ting er det buede "glas" som giver det denne specielle glød. Først indenfor de sidste par år har jeg fået mod til at prøve en Rolex, normalt sælger jeg ikke mine ure og derfor skal mavefornemmelsen fortælle mig at det er et ur jeg vil beholde. Det er præcis hvad en 5513 fortæller mig Icon_e_biggrin1 Jeg har dog besvær med at finde en som lever op til standarten Icon_e_sad
Vh
Frans
Svar
#39
jk Skrev:En linie er i min definition ikke: Ure jeg synes er pæne Icon_e_wink

Enig og da det er en af mine bevæggrunde til at vælge som jeg gør, betegner jeg heller ikke mig selv som en samler Icon_e_smile
Svar
#40
Jeg mangler, og ønsker mig brændende, et IWC Portuguese perpetual calender!! Dog når jeg når et stykke vej imod at spare op til det, så brænder jeg pengene af på noget andet (ur).......
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)