Hvad mangler i din samling?
#21
Uha, der mangler endnu mange ure i min IWC samling. Nogle er urealistiske at drømme om: Beobachtungsuhr ref. 314 og Portugueser ref. 325 opnår jeg ikke.
Mere realistisk er nok en Aquatimer ref. 812, som ville markere begyndelsen til AT serien, som jeg indtil videre kun har repræsenteret at en ref. 3536. Min Flieger serie er jeg nogenlunde tilfreds med, men Ingenieur linien bør bestemt have en ref. 1832 også kaldet Jumbo. Jeg har ganske vist quartz udgaven ref. 3303, men det tæller jo ikke rigtigt Icon_e_wink
Portugueser linien burde også suppleres af en Perpetual Calender, men det er ikke helt billigt.
JK
Svar
#22
En Omega Constellation i 18 karat fra 1963...bum.
Mvh Palle
Svar
#23
Godt spørgsmål, Mads. Mine tanker lige nu (i dette sekund...der har det med at ændre sig)

Mangler
- Reverso 1931. Den er bare så smuk og samtidigt kvadratroden af JLC

Mangler næsten (mangler reelt undskyldningen...og lidt $$$$)
- FP Journe Chronometre Souverain i guld med den nye guldskive (den er så enkel og smuk - og ville være et overdrevet minde om NY når jeg skal retur)
- Grande Reverso GMT (så cool en komplikation - og udgået af produktion)
- Vacheron Constantin Historiques Americaine 1921 (Smukkeste ur jeg har set længe - og noget anderledes)

Mangler ikke længere (er blevet klogere)
- Patek 5196g (Så smukt, men værkets størrelse ift. kassen er bare for latterlig. Kunne ellers være cool med Tiffany på skiven)
- Patek Nautilus (får ikke hjertet til at slå hurtigt nok)
- Lange Datograph (så ufatteligt cool, men kræver en del opsparing...)

Og som for alle andre, så kommer der en del andre behov før dette. Så pt. er det bare på teoretisk plan.

Claus

Svar
#24
cfnissen Skrev:Patek Nautilus (får ikke hjertet til at slå hurtigt nok)
Der når jeg nok aldrig til - jeg kan simpelthen ikke finde noget (tilnærmelsesvis økonomisk realistisk for mig) der får mit hjerte til at slå hurtigere end Nautilus. Længe leve forskelligheden Icon_hello
Svar
#25
JLC Duometre Kim, job done Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#26
Havde jeg de "ubegrænsede midler" i mit brug ville jeg købe et nyere Omega Speedmaster - er ikke nogen Regnman og kan ikke lire ref. numrer i lange baner - men et klassisk måneur, manuelt urværk (kal. 816 ?), ingen see-trough bagkasse og sorte læderrem med deployment buckle.
Når jeg nu IKKE har de ubegrænsede midler er planen præcis den samme.
Bortset fra det har jeg, ærligt talt, ikke andre ønsker.
Måske pga. at jeg ikke ejer en ursamling men samling ure ?

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#27
Tillykke John Jeg tror vi er mange som på den front gerne ville være i dine sko. Icon_e_wink

At kunne gå ud og rent faktisk købe præcis det ur som man også ville købe med "alle pengene i verden"
Må være en sand glæde som urtosse.

Om din påstand så rent faktisk holder vand, skal jeg undlade at kommentere. Icon_e_biggrin1
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#28
Citat:Om din påstand så rent faktisk holder vand, skal jeg undlade at kommentere. Icon_e_biggrin1

Spøjst, Jacob. Jeg troede at du var lidt i samme hjørne ang. de realistiske urønsker.
Er det så underligt at man ikke ønsker nogle underlige dyre ure ? In mente her at der er mange velhavere som glædelig kører i et - par år gamle BMW - helt uden at drømme om vintage De Tomaso´er eller en gang de almindelige og vulgære Ferrarier, Lamborghinier og deslige.
Kan man ikke gøre det samme i urverden ?

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#29
Mon ikke vi på den front er i samme hjørne John
Jeg deler det bare lidt anderledes op.

Som jeg skrev før ligger jeg ingen "planer" mere, Men var jeg ikke den fattigr.v jeg er Icon_e_biggrin1
Så var indkøbslisten/rækkefølgen de landede på adressen i helt sikkert anderledes,
Det kan jeg forstå ikke er tilfældet hos dig, hvilke jeg finder cool. Icon_cool

Når det så er sagt så er jeg på alle måder yderst tilfreds med de 2 ure jeg nu har at sidde i winderen,
Og det faktum at urene har en værdi der gør at det fra et økonomisk synspunkt aldrig bliver aktuelt at sælge dem,
øger kun min personlige glæde ved dem Om der så med tiden vil blive en trio vil tiden vise.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#30
Palleurup Skrev:En Omega Constellation i 18 karat fra 1963...bum.

Hej Palle

Hvordan er det den fra '63 adskiller sig fra de andre fine Constellation's du har?
Vh
Frans
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)