Hvad mangler i din samling?
#41
Jeg har kun ure, som jeg synes er dejlige, ikke nødvendigvis "pæne".
/
Kristen
Svar
#42
Enig det kan også blive for pænt,
Men det afhænger jo af øjene der kigger. Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#43
jk Skrev:En linie er i min definition ikke: Ure jeg synes er pæne Icon_e_wink
JK

Enig.

Derfor er mit bud på en 5513 måske også et skud forbi i forhold til tråden.

Et mere kvalificeret bud kunne være en Omega Constellation, Ranchero, Railmaster, Seamaster 120 eller Calender. Alle disse ville være fine ure i en Omega Vintage samling og ville pynte i min.... samling eller ej Icon_e_wink
Vh
Frans
Svar
#44
Min nuværende shortliste, som ikke har ændret sig så meget det sidste stykke tid...

Fra Omega:
Speedy Apollo 11 45th Anniverssary (jeg ved ikke hvordan, men jeg skal nok få fingre i den på en eller anden måde)
DSOTM
Aqua Terra 15.000 Gauss
Noget fra næste års kollektion


Fra andre mærker (ikke nødvendigvis i denne rangorden)
Blancpain Fifty Fathoms Tribute to Aqua Lung
JLC Tribute to Deep Sea US version
Patek Aquanaut Travel Time (jeg er forelsket igen)
IWC Big Pilot 5002
IWC Aquatimer 2000 ref.3536-001
Panerai PAM 61 el. 118
Glashutte Senator Navigator Flyback

I'll get them (slowly!) one by one...

Jeg er for længst ovre stadiet hvor jeg kun er interesseret i et brand eller en type ure, dog har jeg stadig en kærlighed til dykkerure og toolwatches eller ure der har et militært/intrumentalt islæt. Derfor er ovenstående mere et ønske om at få "covered all bases" og at flere af dem komplimenterer hinanden og ville passe godt ind i min nuværende samling.
Svar
#45
gmt-geek Skrev:
Frans Skrev:
Palleurup Skrev:En Omega Constellation i 18 karat fra 1963...bum.

Hej Palle

Hvordan er det den fra '63 adskiller sig fra de andre fine Constellation's du har?

mit bud er uden at vide det at palle:

1. mangler en conny i helguld
2. at hans fødeår er 1963

vh. jon

Spot on Jon Icon_e_biggrin1
Jeg har en fin lille samling af Omega Constellations, men der mangler ligesom noget.
Jeg har en g/s og en i ren stål fra `63 og så synes jeg det kunne være fint at afslutte med en i 18 k guld.
Min læge har testet mig for alle mulige allergiske reaktioner, uden resultat. Så jeg er villig til at prøve lidt guld mod min hud. Skulle der imod forventning opstå problemer vil jeg prøve at bide det i mig Icon_smil

Frans..at du antog mig for at være fra `64 tager jeg som en kompliment. Jeg giver en pils næste gang vi ses Icon_e_wink
Mvh Palle
Svar
#46
TDN Skrev:Vintage Seamaster 300
Vintage Railmaster
Omega militær 2777 Royal Air Force
Helt org. Ranchero med sort skive

Mvh. Thomas

Det ligner noget jeg har liggende hele bunken! Icon_e_wink

Dog vil jeg ikke af med nogle af dem....

Vh. jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#47
WatchThis.dk Skrev:Jon, kan du ikke give et lille indblik i, hvad du går og leder efter? Icon_e_biggrin1 Du har en virkelig spændende samling, hvad jeg har set her.

/Mads

Mads - jeg kan svare på halvdelen af dit spørgsmål, den del der omhandler nye eller nyere ure!

To af mine drømme ure er lige realiseret - IWC BP samt Dornbluth'en(der vel snart lander)

Af andre nye/nyere ure er her en liste hvor rækkefølgen IKKE er gennemtænkt men blot listet:

PP 5711R
PP 5711
PP 5227R
Rolex Deep sea
Rolex 116710BLNR
Blancpain FF - Helst i rose guld
PAM 1A
Rolex Daydate WG
IWC BP 5019-02 Miramar

Så er der delen hvor jeg holder kortene tæt inde ved kroppen og det er vintage delen! Icon_cool

Der har jeg lært af erfaring, at det ikke betale sig at dele den del festen med andre, før et evt. ur er landet!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#48
Jeg mangler en dedikeret dykker Icon_diver

Kunne være fedt med en 14060 men kigger også lidt på IWC 3568, Omega Seamaster 300m og Tudor Black Bay/Pelagos


Svar
#49
gmt-geek Skrev:
TDN Skrev:Vintage Seamaster 300
Vintage Railmaster
Omega militær 2777 Royal Air Force
Helt org. Ranchero med sort skive

Mvh. Thomas

Det ligner noget jeg har liggende hele bunken! Icon_e_wink

Dog vil jeg ikke af med nogle af dem....

Vh. jon

JOV, du har lovet at jeg må købe et SM300 af dig Icon_e_biggrin1

MVh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#50
ved ikke om jeg egentlig decideret MANGLER noget...Men jeg kunne godt tænke mig et ur fra en af de 3 store...VC, AP eller PP.... AP har jeg haft nogen stykker af og Patek urene jeg syntes om koster skjorten, så et VC var måske en mulighed....

Jeg kan jo for helvede heller ikke holde mig til Rolex ALTID.....
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)