11-11-2014, 12:53 PM
Super flot ur! Den slags Omegaer er helt sikkert en afdeling jeg snart skal bevæge mig over i efter jeg er blevet færdig med min besættelse af piepans
Mvh Mikkel
Mvh Mikkel
|
Vintage Omega.....
|
|
11-11-2014, 12:53 PM
Super flot ur! Den slags Omegaer er helt sikkert en afdeling jeg snart skal bevæge mig over i efter jeg er blevet færdig med min besættelse af piepans
Mvh Mikkel
11-11-2014, 01:02 PM
Sådan en har jeg også i samlingen
Mærke og model: Omega 30 mm Årgang: 1953 Kasse: Rund, stål, ualmindelig flot stand Højde: 11 mm Diameter: 36 mm uden krone Skive: Meget flot ”Bulls Eye” skive i ualmindelig flot original stand. Flotte gyldne påsatte index, logo og smukke gyldne visere Rem: Sort tynd læderrem Caliber: 265 manuelt Caliber nr.: 13830533 Ref. Nr.: 2639-14 ![]() ![]() ![]() ![]() Et herligt Omega Vintage, men bliver glad af at bære vh baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
11-11-2014, 01:28 PM
TDN Skrev:Jeg nåede at sætte dette til salg da der var andet der fristede. Så annoncen og dagen efter var annoncen væk. Jeg tænkte går det så hurtigt
11-11-2014, 01:34 PM
T.Hansen Skrev:TDN Skrev:Nice den kunne jeg godt tænke mig at høre mere omT.Hansen Skrev:Super lækkert ur, jeg må altså prøve at gå i retning af vintage Omega på et tidspunkt. Kunne vildt godt tænke mig noget som minder om det viste, men noget guld med sort skive ville absolut heller ikke være dårligt Det kan god være, at det er kun mig, men hvad fejler skiven? For mig er det total kontradiktorisk, at man er til vintage ure (generelt) og så have en forskrækkelse for patina. Jeg har gennem tiden haft flere Omega ure med sorte skiver og den patina og gylden farve som siver igennem går tilføjer kun ekstra charme i mine øjne. Og den "Star dust" patina er absolut ikke en " no go" i min ordbog, tværtimod.
11-11-2014, 01:41 PM
dwndler Skrev:Det kan god være, at det er kun mig, men hvad fejler skiven? Mange sortskivede vintage ure har patina også dette og det er en del af urets alder, jeg sammenligner det tit med en bil fra samme årgang, så er disse ure jo i flot stand, tænk på de har været i brug dagligt i 50-60 år med det slid det medfører . Jeg er mere bekymret hvis den står uden patina, der er rigtigt mange sorte redone skiver derude..... Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
11-11-2014, 01:52 PM
TDN Skrev:dwndler Skrev:Det kan god være, at det er kun mig, men hvad fejler skiven? Jeg kunne ikke være mere enig med dig om dette. Er skiven sort (det er 90% af repaint, da det er mere sjældent og man forventer at kunne få flere penge) og uden patina så vær ekstra opmærksom på. Man der er også mange (rookies eller folk der absolut skal eje et sort skivet Omega) kaster efter min mening alt for store summer på ure som tydelig har nogle redone skiver. For mig er patina på skiven også en indikation, at skiven er kosher.
11-11-2014, 02:13 PM
dwndler Skrev:Det kan god være, at det er kun mig, men hvad fejler skiven? Om det udelukkende er dig kan jeg af gode grunde ikke svare på, men skiven fejler bestemt heller ikke noget i min verden Spørgsmålet blev ganske enkelt stillet af hensyn til skivens nuværende look "som jeg faktisk godt kan lide" længere er den vist ikke You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|