Rolex Swiss made replica
Er denne diskussion ikke lidt formålsløs pga. at Rolex kun bygger dameure, som du, Torben, næppe ville pynte dig med, overprisede eller ej ? (Dameure er alle under diameter 44mm).

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Du har ret. Selv Deepsea er et dameur.

İmage
Svar
Ligesom at en skovmands skjorte er en women thing Icon_mrgreen
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Spørgsmålet for mig er aldrig "er det et dameur?", men derimod "er hun en dame?"
Og ikke "er det et fake?" , men " er hun en fake?"
/
Kristen
Svar
Slettegaard Skrev:
baun Skrev:Jeg synes at Rolex kendere her har et temmelig arrogant holdning til det man kan kalde "gode kopier".
Er mine holdninger arrogante Baun? Jeg forstår ikke, hvad du mener, det må du lige uddybe!

Måske ikke det rigtige ord - lidt affærdigende - ikke tager gode kopier alvorlige som problem og ikke mindst - det kan man da let spotte. det var ikke mit indtryk da vi havde uret mellem hænderne at det var let at spotte. og de kloge ventede på at Mads havde afsagt kendelse før de var "sikre" indtil da var der meget "tror jeg". Så vidt jeg husker.

Arrogant holdning til noget er ikke det samme som at man selv er arrogant. Jeg tror jeg har en ret arrogant holdning til ikke velopdragne hunde - og.... Icon_e_surprised

vh baun
Svar
khbk Skrev:" er hun en fake?"
/
Kristen

Der ville jeg nok gøre undtagelsen...
Svar
Og som jeg også tidligere har givet udtryk for bryder jeg mig heller ikke om kopier, replika og hommage - end ikke ure som bare er for meget inspireret af et Ikon.

Det er måske også derfor jeg ikke negligerer eller bagatelliserer problemerne med gode kopier. Det synes jeg faktisk flere herinde gør og det er nok det jeg med et dårligt valgt udtryk kalder arrogant. Dårligt ord - undskyld. Bagatelliserer problemet er mere det jeg mener der her gøres.

vh baun
Svar
Nemlig: IMO er det dumt at undervurdere sin "modstander".
/
Kristen
Svar
Jeg synes også man skal passe på med ikke at undervurdere de "gode" kopier, hvilket jeg mener tråden der er linket til i starten af denne tråd viser ret godt. <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=4&t=3779&hilit=Fake" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=4&t=3779&hilit=Fake</a><!-- l --> Da vi var til det GTG, var vi flere der lige skulle kigge en ekstra gang på det pågældende falske ur. Det skal dog siges at vi ikke måtte åbne kronen og skrue på den, da det afslørede uret. Uden at gøre det, var det for de fleste svært at se og jeg selv kunne kun se det fordi jeg havde et ægte at sammenligne med. Jeg fik begge ure i hånden og skulle udpege det falske (uden at åbne kronen)- det kunne jeg godt, men det var ikke nemt. Jeg er så heller ikke på nogen måde Rolex ekspert og den linkede tråd viser tydeligt at eksperterne (som f.eks. Mads) kunne udpege flere tydelige fejl. Havde jeg fået det ur i hånden uden at have et at sammenligne med og havde jeg ikke prøvet at stille på kronen på et ægte Rolex tidligere, kunne jeg sagtens falde i.
Svar
Slettegaard Skrev:
TioMalo Skrev:@ Avantismo: Kim, hvorfor hader du kopier ?

Go´ helligdage - John
Uden at skulle vide det tror jeg, at Kim mener, at han afskyr kopierne... det gør jeg selv. Forstår ikke folk vil pryde sig med den slags wannabe skrammel. Det må være typen, som går meget op i, hvad andre synes om dem og deres ting. DET bryder jeg mig ikke om. Måske er det mere personerne som køber replica's jeg tager afstand fra end selve replicaerne. Jeg ved det efterhånden ikke... Replicas og alt hvad det fører med sig bryder jeg mig ikke om, og sådan er det vel bare. Har aldrig brudt mig om uægte varer og mennesker...

Spot on.

Desuden gælder min holdning også for kopi smykker, tøj, møbler, lamper osv
Mvh Kim 
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)