21-02-2014, 06:51 PM
Mvh Klaus
|
Fliegeruhr - Stowa eller IWC?
|
|
21-02-2014, 06:51 PM
Mvh Klaus
21-02-2014, 10:48 PM
Går du efter originalitet ville jeg kigge på Laco i stedet. De er mest tro mod det originale WWII beobachtungsuhr. Dog skrumpet fra de oprindelige 55mm.
Sent from my iPhone using Tapatalk Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
21-02-2014, 11:00 PM
Hvis du sammenligner IWC og Stowa fliegeren med Laco's vil du se at kassen er helt anderledes. IWC og Stowa kassens design er set på 1000 modeller. Laco's kasse er udformet prik magen til den originale WWII. Bemærk bl.a. hornene som er tyndere og stikker ud fra kassen, i stedet for at forme sig med kassen. Elegant på en rå måde synes jeg. I øvrigt i stil med nogle af de Fortis fliegers der findes.
![]() Sent from my iPhone using Tapatalk Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
21-02-2014, 11:01 PM
Borgbjerg Skrev:Der er også Laco.de de er også en af de oprindelige, der producerede disse ure under krigen. Jeg har et type B og er super godt tilfreds. Fin kvalitet! Wristshot please!! Sent from my iPhone using Tapatalk Mvh. Bjørn
21-02-2014, 11:23 PM
Med venlig hilsen
Borgbjerg
21-02-2014, 11:28 PM
Nice, tak! Er det 42 eller 45mm?
Sent from my iPhone using Tapatalk Mvh. Bjørn
21-02-2014, 11:42 PM
bcmb Skrev:Nice, tak! Er det 42 eller 45mm? Borgbjerg Skrev:Mit Laco 42 mm manuelt optræk Det står i posten ovenover din, 42mm
21-02-2014, 11:43 PM
KlausM Skrev:Personligt ville jeg vælge en XVII frem for XVI pga de 41mm samt flyver stil datovisning: Hej Klaus Jeg synes bestemt også Mark XVII er lækker. Umiddelbart er der to ting, der afholder mig: prisen og de mere runde kanter på tallene. Kan se på chrono24, at det kan fåes fra 22K i Torino, så det er måske ikke så galt? Det står til ca. 33K i DK, hvis jeg husker rigtigt. De afrundede tal ved jeg faktisk ikke rigtig. På en måde synes jeg det ser OK ud, og andre dage synes jeg ikke! Ja, jeg er vægelsindet med dette... Men tak for input //M
21-02-2014, 11:48 PM
bcmb Skrev:Hvis du sammenligner IWC og Stowa fliegeren med Laco's vil du se at kassen er helt anderledes. IWC og Stowa kassens design er set på 1000 modeller. Laco's kasse er udformet prik magen til den originale WWII. Bemærk bl.a. hornene som er tyndere og stikker ud fra kassen, i stedet for at forme sig med kassen. Elegant på en rå måde synes jeg. I øvrigt i stil med nogle af de Fortis fliegers der findes. Tak for input. God detalje, som jeg faktisk ikke var klar (at det er det originale). Ved du evt. hvordan kassen syner i forhold til et Nomos Tangente? Lige præcis den model synes jeg, at kassen var "for lige" op. Håber i forstår den dårlige formulering... //Michael |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|