21-02-2014, 12:55 PM
Hej alle sammen
Jeg går og leger med tanken om et Fliegeruhr - og jeg har nok allerede bestemt mig. Er ihvertfald meget tæt på at lukke en handel.
Men hvad bør man vælge - Stowa eller IWC? Jeg synes spørgsmålet er meget sjovt/interessant, så det vil glæde mig et få lidt input (og ikke mindst saglig debat). Ved IWC tænker jeg på en Mark XVI eller lignende. BP er stadig unik, og falder udenfor min rækkevidde grundet pris (og ud af diskussionen grundet in-house værk)
Lidt billeder, af dem jeg tænker på.
STOWA:
IWC Mark XVI:
(Billeder venligst hapset fra nettet)
Så vidt jeg har læst mig til:
Begge med blandt originale leverandører i WWII.
Begge leveres med ETA-værk.
Så historikken er på plads og ingen af dem har in-house værk.
Er det primært Marketing historien, der er forskellig? Finish forventer jeg dog også er forskellig, men begge er dog stadig ETA-baseret.
Personligt kan jeg godt lide Stowa's mere originale design, og mulighed for tilvalg og personliggørelse, men samtidig falder jeg bare for IWC-brandet. Men er IWC så mange ekstra penge værd? Og her er jeg lidt splittet mellem det rationale og emotionelle...
Hvad ville du vælge og hvorfor?
Så skal jeg nok vende tilbage til, hvad jeg højst sandsynligt vælger.
Med håbet om en livlig debat med mange synsvinkler
//Michael
Jeg går og leger med tanken om et Fliegeruhr - og jeg har nok allerede bestemt mig. Er ihvertfald meget tæt på at lukke en handel.
Men hvad bør man vælge - Stowa eller IWC? Jeg synes spørgsmålet er meget sjovt/interessant, så det vil glæde mig et få lidt input (og ikke mindst saglig debat). Ved IWC tænker jeg på en Mark XVI eller lignende. BP er stadig unik, og falder udenfor min rækkevidde grundet pris (og ud af diskussionen grundet in-house værk)
Lidt billeder, af dem jeg tænker på.
STOWA:
IWC Mark XVI:
(Billeder venligst hapset fra nettet)
Så vidt jeg har læst mig til:
Begge med blandt originale leverandører i WWII.
Begge leveres med ETA-værk.
Så historikken er på plads og ingen af dem har in-house værk.
Er det primært Marketing historien, der er forskellig? Finish forventer jeg dog også er forskellig, men begge er dog stadig ETA-baseret.
Personligt kan jeg godt lide Stowa's mere originale design, og mulighed for tilvalg og personliggørelse, men samtidig falder jeg bare for IWC-brandet. Men er IWC så mange ekstra penge værd? Og her er jeg lidt splittet mellem det rationale og emotionelle...
Hvad ville du vælge og hvorfor?
Så skal jeg nok vende tilbage til, hvad jeg højst sandsynligt vælger.
Med håbet om en livlig debat med mange synsvinkler
//Michael