Om årgangsure og forskelsbehandling af sine børn
p.sebastian Skrev:Jeg skal også være far til sommer og går med samme tanker om et ur fra føde året, men jeg må indrømme at jeg har tænk mig at bruge det indtil barnet er 18 år.

/P.sebastian
Det er også super cool. På den måde har uret historie fra ens far når man modtager det.
Svar
Tillykke med sønniken, Morten.
Hvad med en 114060 (Sub no-date) ?
Jeg tvivler stærkt at uret ikke skulle være hipt 2031 når han bliver 18...

Go´ weekend - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg tror, din søn vil blive noget så skuffet, hvis han får et Tudor, mens søster render rundt med et Rolex.

Tudor siger vel ingen noget, hvis man ikke har en interesse for ure.
Svar
Jeg er selv 19 og hvis min bror fik et ur som var betydeligt mere værdifuldt tror jeg ikke jeg ville kunne undgå at føle mig snydt. Du skal gå efter rolex fordi rolexs design er tidløst og uret skal som sagt ligge 18 år i en boks. Udover det så er ungdommen så skide materiel at det ting som er fede hvis de er dyre
Svar
MortenKN Skrev:
Citat:af Claus Tukjær » 14/02/2014 14:54

Det vigtigste er at du kan kæde det nye urkøb sammen med dit nyfødte barn. Om det så er samme årgang eller blot købt når han bliver født, er vel ligegyldigt.

Guldkorn..... Men der hvor jeg tvivler lidt er om det er okay at købe eks et Tudor istedet for et Rolex..... Tudor har bare federe ure lige nu (IMHO) og hvis man ser lidt bagud så syntes jeg også at Big Block tilbyder usandsynligt meget smæk for skillingerne og det er også et ur jeg godt kunne spå til at stige i værdi fremadrettet.
Selvfølgelig er det ok at købe Tudor, hvis du mener de er federe.
Svar
Først tillykke med den ventende søn Icon_flag Jeg ville købe et Rolex, til samme værdi som din datters.
Bedste hilsner fra Mette Normann
Svar
Til lykke! Børn er dejlige!
Jeg ville købe et Rolex. Og gå med begge ure!
Et brugt 18 år gammelt Rolex ser ganske ok ud.
Og så har du haft glæden så længe.
Hvis du så til den tid kan nenne at give dem væk? Icon_e_wink
/
Kristen
Svar
Jeg synes ikke man skal gøre forskel
Så ud og købe et fra 2014, eller helt droppe det.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Synes du skal købe Rolex så der ikke er forskel på urenes brandværdi (tudor er og bliver lillebror). Synes også du skal købe en 2014 model. Tænk ikke så meget på om du selv kan lide den. Du ved ikke om din søn kommer til at lide den, og det er også svært at sige noget om værdien af begge ure når de fylder 18 år. Spørgsmålet er om de overhoved er ur-interesserede når de er 18 (uhyggelig tanke, I know). Men tænk på ungdommen nutildags, og så tænk lige 15-18 års teknologisk smartwatch udvikling frem i tiden.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Tak for alle de gode inputs og ikke mindst for de mange lykønskninger Icon_e_smile Der er bestemt noget at overveje, men jeg tror det bliver et Tudor - Og nok et Big Block eller Pelagos...

Citat:af Normann » 14. feb 2014, 18:10

Først tillykke med den ventende søn Icon_flag Jeg ville købe et Rolex, til samme værdi som din datters.

Det bliver svært, for ikke at sige umuligt, hvis det samtidig skal være et årgangsur..... Hvis uret skal have samme værdi i kroner og ører som min datters 2011 EXP2, så er Rolex nok ikke længere en reel mulighed, da det ville betyde at jeg skulle købe en halvsmadret 14060 for at holde mig indenfor prisrammen.....Og det er af samme grund jeg overvejer et Big Block. Der er fuld smæk for alle pengene og det er noget som jeg personligt tror kan vise sig at være en ok investering på lang sigt. Givet, det kommer aldrig til at accelerere i same grad eller med samme hast som Vintage Rolex, men alligevel.... Og så alligevel kan jeg frygte at det måske alligevel ikke er helt robust nok til en 18 årig knægt som skal ud og opleve verden og dykke med hajer, skydive og hvad de nu ellers finder på de unge mennesker - Af DEN grund overvejer jeg Pelagos...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)