Escapement Time
Et par billeder mere, men denne gang med iPhone

Efter lidt trial & error fik jeg tilpasset endestykkerne på en Jubilee lænke fra Uncle Seiko som jeg oprindeligt havde købt til mit SARB033

Nu spekulerer jeg på, om det måske var lidt forhastet, at jeg har bestilt læderrem og foldespænde ? Uret gør sig ganske godt på Jubilee

İmage

İmage

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • jk, MichaelA, PHO, Smilla
Svar
Mega flot på Jubilee lænken
Hvilken farve har du bestilt til læderremmen?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Jeg har bestilt en brun “distressed” læderrem uden prægning og med neutrale syninger + et foldespænde.

Det skal nok komme til at se flot ud også

Men det er fint at uret også kan komme på lænke - jeg er altid sådan lidt “meh” mht læderremme, idet de tit føles som om de bliver fugtige indenunder.

Derfor foretrækker jeg næsten altid mine ure på lænke eller NATO/Marine Nationale
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • jk
Svar
Sandhedens time !!

Jubilee eller læder !!? (Har dog også en mørkere læderrem på vej )

İmage
İmage
İmage
/Peter

Svar
Ser godt ud! Et varmere udtryk. Ved ikke om et er bedre end det andet. Hver ting til sin tid..
[-]
  • En_Nissen, pbr
Svar
Enig med Jens, et meget varmere udtryk

Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • pbr
Svar
Klart remmen (men jeg er jo notorisk ikke til lænker).

Måske en rem i en ‘koldere’ farve kunne være flot? Fx.

İmage
İmage

[-]
  • MichaelA, pbr
Svar
(23-10-2021, 01:14 PM)cfnissen Skrev: Klart remmen (men jeg er jo notorisk ikke til lænker).

Måske en rem i en ‘koldere’ farve kunne være flot? Fx.

Uuuuuha, den blå skive på den Grand Seiko  Icon_hjerte

Du har ret i, at en knapt så "varm" farve, måske kunne være et match - jeg har en anden rem på vej, der er lidt mørkere og måske lidt mere "distressed", så den er jeg spændt på at se. Hvis ikke, så måske en rem som den du viser (måske i en lidt anden nuance) kunne være god også.

Tror uret vil kunne gøre sig godt på mange forskellige remme .......... et såkaldt "strapmonster" :-) 

Jeg er i hvert fald enig i, at uret både i stil og udtryk egner sig bedst til remme og det er sjovt at have sådan et ur i boksen også, idet de fleste af mine øvrige ure netop er på lænker.
/Peter

Svar
Hej

I de fleste tilfælde er de ure man køber leveret med fabrikantens foretrukne lænke til netop deres ur. ( Måske lænken kan være en stor post af urets værdi ?? )
på de dyrere ure her på fora taler man sjældent om skift af remme i forhold til uret. her bevarer man i de fleste tilfælde originaliteten som leverandøren har valgt.
Vi har ikke set et nærbillede af den originale rem til dit ur. måske et OK valg ??
Synes at det. hvis muligt, at holde uret i sin oprindelige stand. og/eller vælge en rem som er tro til den originale.
Enig, uret er flot, men kunne godt tænke mig at se nogle fede billeder med den originale rem.
Svar
(23-10-2021, 05:42 PM)Esni Skrev: Enig, uret er flot, men kunne godt tænke mig at se nogle fede billeder med den originale rem.

Enig i, at det ofte er sådan, at den rem uret er født med, passer bedst til uret - dog ikke i dette tilfælde. 

Uret er jo ret beset, alle dets kvaliteter usagt, et billigt kineserur og den blev leveret på den absolut tyndeste, stiveste og billigste sorte læder (tror jeg nok) rem i faux croco præg - en rem, der hverken komplimenterede uret eller var særligt komfortabel. Den er gemt væk (i skraldespanden)  Icon_smil

cfnissen Skrev:.....

En rigtig fed side til urremme, delugs.com - jeg var straks derinde og fandt også en rem til uret, der vil passe super godt !! Stadig i brune/natur nuancer, men lidt mere "køligt".

Så jeg har bestilt denne rem, som dog, incl. en deployant clasp, dog også koster næsten det samme som uret  Icon_e_biggrin1 Men jeg tror det bliver et kanon fint setup  Icon_hjerte

İmage

İmage
/Peter

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)