Urdebatten / Urforum
Escapement Time - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Escapement Time (/showthread.php?tid=83661)

Sider: 1 2 3

Escapement Time - pbr - 15-10-2021

Som allerede beskrevet i denne post i tråden "Dagens Ur", så er der kommet en lille ny til hos mig - dog i den langt mere beskedne ende end Claus´s fantastisk flotte Lange !! 

Citat:Netop nyankommet i dag - Escapement Time med Seiko VH31 high beat quartz værk, der får sekundviseren til at bevæge sig næsten som et low beat mekanisk værk. 

Kassen og skiven tydeligt inspireret af King Seiko fra 70’erne - kassen er fuldt poleret, kronen signeret, skiven er off white (elfenbensagtig) ingen dato eller lume, blåneret sekundviser (skulle være ægte blånering). 

Sort faux croco læderrem (ny ordentlig brun distressed læderrem og foldespænde bestilt fra Uhrenarmbandversand). 

Kassediameter omkr 40mm uden krone (har ikke lige haft skydelæren fremme endnu), 20mm mellem hornene og 50 ATM vandtæthed. 

Alt i alt fantastisk hvad man kan få for 900kr incl. forsendelse fra Kina via Aliexpress undefined

Flere billeder følger, når den nye rem ankommer. 

Jeg er godt tilfreds !

Jeg lovede også, at komme med et par billeder mere, når jeg fik gang i et kamera der er lidt bedre end mit iPhone Icon_smil  So here goes !! 

Dog skal jeg med det samme tage lidt forbehold - jeg har fået nyt kamera, så jeg skal lige vænne mig til at tage macro shots med det - men de er da i det mindste bedre end mobilbillederne  Icon_smil Den forfærdelige faux croco er skiftet ud med en canvass rem på butterfly spænde, som er noget mere komfortabel og som er OK til uret, indtil den brune læderrem ankommer.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

RE: Escapement Time - Appleboy - 15-10-2021

Så flot et ur, tillykke med det. Hvis man bare kan, er der for mig intet ved det. Når man har fulgt din ur historie gennem årene, men andre prioriteringer, kan jeg kun tage hatten af for de valg af ure du gør. Det giver for mig respekt :-)

Og som altid meget lækre billeder og man mærker din passion. Keep them coming......

Torben

RE: Escapement Time - mojohe67 - 15-10-2021

Flot design - der er som du skriver noget 70ér cool over det. Nyd det

RE: Escapement Time - pbr - 15-10-2021

(15-10-2021, 09:47 PM)Appleboy Skrev: Så flot et ur, tillykke med det. Hvis man bare kan, er der for mig intet ved det. Når man har fulgt din ur historie gennem årene, men andre prioriteringer, kan jeg kun tage hatten af for de valg af ure du gør. Det giver for mig respekt :-)

Og som altid meget lækre billeder og man mærker din passion. Keep them coming......

Torben

Tusind tak, Torben !   Icon_rygklap

Escapement Time - Stensbjerg - 15-10-2021

Jeg nyder som Torben også at følge din rejse, du har været langt omkring og prøvet forskellige ure, men uanset hvad du er gået efter har dit valg været vel overvejet, og spændende uanset prislejet.

Stort respekt for det her fra.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk

Escapement Time - cfnissen - 16-10-2021

[quote='pbr' pid='332390' dateline='1634311142']
Som allerede beskrevet i denne post i tråden "Dagens Ur", så er der kommet en lille ny til hos mig - dog i den langt mere beskedne ende end Claus´s fantastisk flotte Lange !! 

[quote]Netop nyankommet i dag - Escapement Time med Seiko VH31 high beat quartz værk, der får sekundviseren til at bevæge sig næsten som et low beat mekanisk værk. 

Kassen og skiven tydeligt inspireret af King Seiko fra 70’erne - kassen er fuldt poleret, kronen signeret, skiven er off white (elfenbensagtig) ingen dato eller lume, blåneret sekundviser (skulle være ægte blånering). 

Sort faux croco læderrem (ny ordentlig brun distressed læderrem og foldespænde bestilt fra Uhrenarmbandversand). 

Kassediameter omkr 40mm uden krone (har ikke lige haft skydelæren fremme endnu), 20mm mellem hornene og 50 ATM vandtæthed. 

Alt i alt fantastisk hvad man kan få for 900kr incl. forsendelse fra Kina via Aliexpress undefined

[/quote]

Stort tillykke, Peter. Jeg elsker bredden i vores hobby - at glæden kan findes alle vegne uanset pris, brand osv. Det er jeg selv en stor fan af.

Dejligt ur med klare klassiske Seiko referencer. Der er bare noget med enkelthed.

Hvad er det nye kamera og hvorfor har du skiftet? Det er også en spændende verden. Fortæl, fortæl!

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

Escapement Time - HG - 16-10-2021

Super flot ur Peter.
Tillykke med det, vildt at man kan få så meget ur til under 1.000 kr., men fedt

Escapement Time - pbr - 16-10-2021

cfnissen Skrev:Hvad er det nye kamera og hvorfor har du skiftet? Det er også en spændende verden. Fortæl, fortæl!

Claus

Tusind tak, Claus og alle i andre.

Helt enig i, at det er en fornøjelse at vores lille verden er så bredt favnende, at vi hver især kan glædes over ure i så forskellig prisklasse

Fsv. kamera, så har jeg solgt alt mit Fuji grej, samt det meste af mit 35mm analoge slr grej og investeret i et Leica M10. Det giver mig den fordel, at jeg kan bruge mine M objektiver på tværs af kamerahuse, idet jeg også har Leica M5 og M3 analoge kameraer

Med en adapter kan jeg endog bruge mit 60mm Contax Zeiss makro objektiv på M10 og få glæde af full frame formatet også i makro 1:1- men det kræver lidt tilvænning

Her et “familieportræt"

İmage

RE: Escapement Time - KOP - 16-10-2021

Ja, tillykke med uret. Hvis man ikke vidste bedre så kunne det godt gå for at være et Grand Seiko Icon_smil

Escapement Time - cfnissen - 16-10-2021

(16-10-2021, 01:27 PM)pbr Skrev: Fsv. kamera, så har jeg solgt alt mit Fuji grej, samt det meste af mit 35mm analoge slr grej og investeret i et Leica M10. Det giver mig den fordel, at jeg kan bruge mine M objektiver på tværs af kamerahuse, idet jeg også har Leica M5 og M3 analoge kameraer

Med en adapter kan jeg endog bruge mit 60mm Contax Zeiss makro objektiv på M10 og få glæde af full frame formatet også i makro 1:1- men det kræver lidt tilvænning

Her et “familieportræt"

İmage

Wow! Hvor fedt. Stor Leica fan her også - er dog aldrig nået til M.

Glæder til at se dig få dig skudt ind på det nye. Der _er_ altså et særligt Leica-look.

Tillykke med det!

Claus