Beholde 16600 eller 15300?
#11
Ift. serviceomk. så troede jeg forskellen på service var meget større på Rolex og AP. Hvis man tager urenes værdi i betragning taler det så i AP'ets fordel.
Svar
#12
Det kommer meget an på hvilket AP det er. Er det f.eks. en kronograf stiger prisen betydeligt. Men Rolex
er ikke langt bagefter. Slet ikke på de ældre (semi) vintagemodeller, som Klarlund lige har hævet serviceprisen meget på.
Det der kan være et "issue" med AP, det er hvis du f.eks skal have en ny lünette eller andet, da det er meget dyrt.
Svar
#13
Ved du hvad prisen på et service er på et 15300?

Mit er fornyligt blevet serviceret hos Klarund fordi det gik meget meget for hurtigt, men jeg betalte dog ikke. Det var super service af sælger.
Svar
#14
Jeg synes det kommer meget an på hvor aktiv du er til daglig. Skal du bruge uret på stranden om sommeren eller når du står på ski om vinteren eller er på kanotur med vennerne ville jeg vælge SD'en. Er du mere til café og lange arbejdstimer bag et skrivebord både på arbejde og hjemme ville jeg vælge AP'en. Jeg synes SD'en er klart den mest anvendelige og på alle måder også den mest holdbare, men AP'en ser bare kanon godt ud Icon_e_wink
Uanset hvilket ur du vælger vil du nok ikke se priserne stige markant over de næste par måneder så du har mulighed for at prøve dig frem. AP'en er vanskeligere at finde igen så sælg SD'en først.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#15
For nylig kunne man se priserne på AP´s hjemmeside, men det virker ikke i øjeblikket.
Jeg mener bestemt at et standardservice på et RO var lige omkring 6k. sidst jeg tjekkede.
Svar
#16
Puha... svært valg... Og svarene du får er nok lidt farvede af de forskelliges forhold til de enkelte klokker.

Hvis jeg skal forholde mig nogenlunde objektivt, vil jeg sige at du skal beholde dit AP hvis du:

Sætter pris på mekanikken i sådan en klokke.
Ikke bruger dine ure hårdhændet, eller hvis du generelt tænker meget over hvordan du bruger dine ure.
Sætter pris på finishen der er på et ur i den kaliber som AP er.
Gerne vil ha et ur der "flyver under radaren"

Omvendt vil jeg sige at du skal beholde din SD hvis du:
Udsætter dine ure for lidt af hvert, uden voldsom omtanke for brugsspor
ikke har noget imod genkendelsesfaktoren der er ved et Rolex
Ikke spekulerer ret meget over hvornår dit ur skal serviceres...

Farvet som jeg er vil mit personlige valg være at beholde SD'en, da jeg syntes den er et bedre allround-ur (og mine ure bliver IKKE sparet, så de skal kunne holde til det hele) og samtidig tror jeg personligt at den har et bedre potentiale til at stige i værdi end et 15300 AP....

/MortenKN
Svar
#17
Hvis det endelig skulle være, så ville jeg nok gå efter at beholde AP'en. Dets udtryk og æstestik er bare i en klasse for sig selv! Plus at det ikke er noget man ser på hvert gadehjørne Icon_e_wink
Svar
#18
KlausM,
Selv hvis jeg stod på ski ville jeg nok ikke bære mit SD :D Så jeg passer på mine ure ligemeget om det er SD'et eller 15300'eren.

MortenKN,
Du er spot-on ift. at gå under radaren. Måske er det bare på mit arbejde, hvor mange har Rolex, der er det ikke så fedt igen med et SD, synes jeg. Mange der heller ikke kender til ure kender Rolex, så er det lidt federe med et AP, fordi når det bliver genkendt, kender folk som regel bare lidt til ure.

Jeg synes 15300'eren er flottest og det bedste håndværk og så er det jo et Gerald Genta stykke...

MikkelBA,
Det var faktisk derfor jeg først anskaffede mit AP! :)

Måske er jeg bare lidt for urolig for total cost of ownership med et AP fremfor et SD, men hvis serviceomk. er så tætte på hinanden, virker det næsten mere fornuftigt at beholde mit AP.
Svar
#19
Når jeg læser dine indlæg, BimmerGeek, så ser det ud til, at du mest er til AP. Hvis du kan få tilstrækkeligt med penge fri ved af sælge dit Rolex, så lyder det, som den bedste ide.

Og hvad jeg ville gøre? Klart beholde AP'en af samme årsager, som allerede er fremført i tråden.
Svar
#20
Lidt af et luksus problem at stå med Icon_e_wink

Da jeg fik min 15300 brugte jeg ingen af mine andre ure og solgte dem.
Jeg har brugt 15300 stort set hver dag i to år, det er et KONGE hverdagsur. Det går til alt, jakkesæt, jeans og badeshorts. Vil dog ikke tage det med til træning, stranden eller i vandet som du kan med din SD'er.

Jeg ville beholde 15300 af 3 grunde
1) det er super meget ur for pengene
2) det er nok nemmere at finde en pæn SD'er igen senere
3) SD'eren er ikke et 15300


Tillykke med den nye bil, det er et lækkert stykke køretøj Icon_cool
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)