Jer med de store dykkerure......
Er selv den glade ejer af den almindelige Fifty Fathoms og i mine øjnene er det netop sådan den skal se ud. Med datohjulet i sort så det ikke træder så tydeligt frem. Heldigvis har de beholdt sort datohjul men det er lidt for fremstædende. Og så skal et FF være blankpoleret.
Uret er stort det er rigtigt men sidder virkelig godt på håndleddet specielt på rem. Lænken er dog også lækker, så sådan en må jeg have en dag. Dyrt? Tjaaa måske men det holder værdien. Mit er vel steget ca. 10K kr siden jeg selv købte det brugt.
[-]
  • KlausM
Svar
Vi skal da lige have et billede af mit, mens jeg venter på at få det retur from service.

İmage
[-]
  • KlausM, Stensbjerg
Svar
(22-09-2018, 05:25 AM)doxa300 Skrev: Er selv den glade ejer af den almindelige Fifty Fathoms og i mine øjnene er det netop sådan den skal se ud. Med datohjulet i sort så det ikke træder så tydeligt frem. Heldigvis har de beholdt sort datohjul men det er lidt for fremstædende. Og så skal et FF være blankpoleret.
Uret er stort det er rigtigt men sidder virkelig godt på håndleddet specielt på rem. Lænken er dog også lækker, så sådan en må jeg have en dag. Dyrt? Tjaaa måske men det holder værdien. Mit er vel steget ca. 10K kr siden jeg selv købte det brugt.

Den eneste lille bitte anke jeg har mod den "gamle" er at datoen sidder lidt usymmetrisk mellem kl 4 og 5, så da jeg første gang så billeder af den nye Grande Date tænkte jeg at Blancpain havde ramt plet. MEN i har da fuldstændig ret, den "gamle" er federe, den er mere harmonisk med 3, 6, 9 og 12 på skiven.
Mvh
Morten
Svar
(21-09-2018, 11:34 PM)Ian480 Skrev: Utroligt flot ur, men alt for stort til min smag, og prisen er for høj.

Størrelsen er jo et spørgsmål om smag og håndledsstørrelse Icon_smil

Men, hvorfor mener du prisen er for høj? En ny eller tæt på ny kan erhverves i EU for omkring 65 t.kr. (pt kun den "gamle" med lille dato, men mon ikke også Grande Date kommer ned i pris efter lidt tid), vel det er rigtigt mange penge, men sammenlignet med et andet fedt ur, Rolex Submariner Date som rask væk går til 55-60 t.kr. som næsten nyt, ja så syntes jeg faktisk man får rigtigt meget ur for pengene i Fifty Fathoms.
Mvh
Morten
[-]
  • KlausM
Svar
(22-09-2018, 05:54 AM)doxa300 Skrev: Vi skal da lige have et billede af mit, mens jeg venter på at få det retur from service.

İmage

Hvor sender man sådan et ur til service hos?   …..Klarlund?
Er det blot et rutine service pga. der er gået et antal år eller pga. uret ikke går så godt som det burde?

Er uret mon tiltænkt til brug til prof. dykning?
Det overholder nok alt det som det skal så det kunne bruges af dykkere.

Selve drejekransen har overflade af safirglas så den er ret "ridsefast"?
Svar
FFeren er faktisk et af de ure som har reel dykker historie  Icon_cool
Men i dag tror jeg ikke mange bruger dem som Redskab i deres undervands arbejde. Icon_blink

Jeg syntes faktisk at denne model (og BP generelt) brugt er alt andet end dyrt
i forhold til hvad man får, Jeg har set modellen til 65k brugt 
og det er da mange penge, men ikke i forhold til de
Modeller/ mærker det reelt skal holdes op imod koster for lignende modeller.

For mig er FFeren i liga med APs diver og Patek Aquanaut 
Og hos dem rækker 65 mærket altså ikke til mål.

65 klik kan f.eks. lande et Rolex DS som også er et lækkert dykker ur,
Men det matcher (for mig) ikke FFeren på de områder hvor det netop udmærker sig.

Så er Rolexet måske mere hårdfør og på den måde
Er der noget for enhver smag/behov. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Inspireret af denne tråd er FF’en kommet på armen i dag.

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh
Morten
Svar
Ja, det er et pænt ur. Sjældent man ser flok med Blancpain på armen. Mere hyppigt er Rolex.
I min søgning stødte jeg på dette Seiko som jeg til min forundring så er et mekanisk ur. Hvordan kan man producere det til den pris (154 Euro)? Det ser ganske pænt ud på billedet og også med lidt dybde i drejekransen.

https://www.amazon.de/Seiko-SNZH55K1-Herren-Armbanduhr/dp/B0045D6570/ref=all_spx_9?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B0045D6570&pd_rd_r=698909a0-be5b-11e8-b51a-6db4242de1ff&pd_rd_w=EoiOq&pd_rd_wg=y2N26&pf_rd_i=desktop-dp-sims&pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_p=0684db2a-d95e-4231-8a8d-4013db8d6890&pf_rd_r=QRX0YA7B4AH1QTSRDSYM&pf_rd_s=desktop-dp-sims&pf_rd_t=40701&psc=1&refRID=QRX0YA7B4AH1QTSRDSYM

Specielt det billede hvor uret er på armen præsenterer det sig pænt. En kort overgang var jeg fristet til at købe et......men afholdt mig.
Svar
(22-09-2018, 05:43 PM)meper Skrev: Ja, det er et pænt ur. Sjældent man ser flok med Blancpain på armen. Mere hyppigt er Rolex.
I min søgning stødte jeg på dette Seiko som jeg til min forundring så er et mekanisk ur. Hvordan kan man producere det til den pris (154 Euro)? Det ser ganske pænt ud på billedet og også med lidt dybde i drejekransen.

https://www.amazon.de/Seiko-SNZH55K1-Herren-Armbanduhr/dp/B0045D6570/ref=all_spx_9?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B0045D6570&pd_rd_r=698909a0-be5b-11e8-b51a-6db4242de1ff&pd_rd_w=EoiOq&pd_rd_wg=y2N26&pf_rd_i=desktop-dp-sims&pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_p=0684db2a-d95e-4231-8a8d-4013db8d6890&pf_rd_r=QRX0YA7B4AH1QTSRDSYM&pf_rd_s=desktop-dp-sims&pf_rd_t=40701&psc=1&refRID=QRX0YA7B4AH1QTSRDSYM

Specielt det billede hvor uret er på armen præsenterer det sig pænt. En kort overgang var jeg fristet til at købe et......men afholdt mig.

Fordi man hedder Seiko 
og har en rækkevidde/position i ur verden som ingen matcher. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(22-09-2018, 11:50 AM)meper Skrev:
(22-09-2018, 05:54 AM)doxa300 Skrev: Vi skal da lige have et billede af mit, mens jeg venter på at få det retur from service.

İmage

Hvor sender man sådan et ur til service hos?   …..Klarlund?
Er det blot et rutine service pga. der er gået et antal år eller pga. uret ikke går så godt som det burde?

Er uret mon tiltænkt til brug til prof. dykning?
Det overholder nok alt det som det skal så det kunne bruges af dykkere.

Selve drejekransen har overflade af safirglas så den er ret "ridsefast"?

Jeg bor og arbejder pt i Kina så uret er hos Blancpain i Shanghai. De regner med ca 2 mdr og prisen er 5000 kr. Det var tid til helt almindeligt service otte ti år gammelt. Var begyndt at tabe lidt tid og jeg fortrækker at mine ure gå et par sekunder for hurtigt. 
Mht til dykning så benytter de fleste i dag en dykkercomputer, inc. Mig selv. Kan dog godt finde på at tage et af dykkerure på bare for hyggens skyld. Også Blancpainen. tekniske dykkere anvender ur og tabeller er jeg sikker på og her ville Blancpainen klare opgaven helt fint Icon_e_biggrin1
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)