Jer med de store dykkerure......
…….hvad synes I om Blancpain udgaven?

https://www.ablogtowatch.com/blancpain-f...050-watch/

…..jeg er begyndt at synes lidt om den slags ure efter at have læst en del tråde herinde fra...….ellers er jeg mest til "Vintage".

Jeg kan godt li' den dybde der er i drejekransen på Blancpain…….det har jeg ikke set før.
Svar
(20-09-2018, 09:48 PM)meper Skrev: Jeg kan godt li' den dybde der er i drejekransen på Blancpain…….det har jeg ikke set før.

Den effekt opnås ved at lünetteindlægget er lavet af safirglas og enig - virkelig lækkert....

Jeg har altid været helt vild med Blancpain's dykkerure, men er aldrig nået videre end "flirten"
Svar
…...det er også mange penge at skulle give for et ur...….men "billigt" når man ser hvad de ellers laver af ure...….i flere mill. kr. klassen.....
Interessant at se hvordan de arbejder med detaljerne. Der findes nogle YouTubes fra deres Villa i Schweiz hvor man kommer indenfor.
Svar
Fedt ur, men det er da ikke stort - helt alm. str.
Svar
Nok fordi jeg er vant til noget mindre ure...….men der kom et ur hjem i dag i en noget anden prisklasse (80 EUR, lettere brugt). Men så kan jeg se om det er noget for mig. For mig et stort ur.....men ikke helt tosset. Så har jeg også lært lidt om urmærket "Greiner".....det lyser selv om natten......tritium…..men lidt af en kontrast til Blancpain :-)

İmage
Svar
Jeg er normalt glad for "store" dato'er men ikke til denne. Jeg har den alm Fifty Fathoms og synes det er et vildt fedt ur!
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Deres FF er et total Icon_hjerte Icon_drool Icon_drunken ure og den du viser er også lækker
men jeg er enig med Klaus den han ejer er et skridt foran. Icon_cool

Jeg er ellers også generelt til grand date ure (Lange 1 Icon_not )
Men syntes jeg der mistes noget af den smukke harmoni som altid har været FFeren kendetegn.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • KlausM
Svar
Rent håndværksmæssigt kommer man vel næppe meget højere end det de laver hos Blancpain?

Interessant at der faktisk er nogen herinde som ejer de ure. Jeg kigger kun på dem og synes det er spændende at se hvordan de arbejder med detaljerne.

Denne tror jeg ingen af jer ejer:
https://www.ablogtowatch.com/baselworld2...ronograph/

…...det er mere et kunstværk end et ur (man kan diskutere om det er pænt).....hvor selve ur håndværket er kørt ud til det ekstreme...….der findes en lille YouTube video hvor man ser dem polere med en træpind samt en gravør som er blevet dekoreret af den franske præsident for sit håndværk. En lille dims tager en hel dag at gravere, så ikke noget at sige til uret kommer til at koste lidt. Det skulle være en dansk urmager som står bag karrusel princippet.....da det var patent på Tourbillon princippet.....så meget har jeg lært.....
Svar
I min bog er BP helt sikkert en af Heavy hitterne,
Når vi snakker mærker med en egentlig serie produktion. Icon_cool

De laver sindsyg lækre ure med utrolig fokus på finish/detaljer,
Og evner at lave alle stilarter/komplikationer. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Utroligt flot ur, men alt for stort til min smag, og prisen er for høj.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)