Patineret ure?
En økonom og genetisk jyde  -  som mig selv  -  ville helt kynisk overveje anskaffelsesprisen på uret i forhold til chancen for at få noget godt ud af eksperimentet. Statistisk set ender den slags eksperimenter meget ofte i fiaskoer.

Men med dette lille forbehold er mit svar: Ja!!!  Fucking go for it!   Just do it!

Uden brave mennesker, der forsøger sjove ting med et u-sikkert udkomme, ville vi ikke engang have lært kunsten at lave ild.
Svar
Gert, man kan altid bringe uret tilbage til højglanspoleret perfektion

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Bronze (måske også messing?) er forholdsvis blødt og nok ikke det bedste materiale til ure, men her spørges der ikke til dette.

Jeg har endnu ikke leget med forceret patinering på mit, men kunne sagtens finde på det.

Sådan så det ud da det blev leveret:

İmage
[-]
  • runzuk5, T.Hansen
Svar
Fed rem Claus. Og ur

[-]
  • Claus Tukjær
Svar
Jeg er nu ganske cool med bronze. Syntes faktisk at det netop er materialets forandring/patinering der gør uret spændende.

Hey det er ret fedt at uret ændrer udseende henover tid, og såfremt det ikke ønskes, ja så er det jo relativt nemt at fjerne - win win. Anyway, jeg er jo også farvet da jeg selv har et bronze ur :)
İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
[-]
  • gmt-geek, runzuk5, tg, whoa
Svar
(06-02-2017, 07:03 PM)Gert Skrev: En økonom og genetisk jyde  -  som mig selv  -  ville helt kynisk overveje anskaffelsesprisen på uret i forhold til chancen for at få noget godt ud af eksperimentet. Statistisk set ender den slags eksperimenter meget ofte i fiaskoer.

Som Runzuk nævner tager det kun lidt tid og lidt ketchup at få det tilbage til nystand, så der er 100% fortrydelsesret :-)
[-]
  • runzuk5
Svar
Personligt rykker messing og bronze slet ikke for mig.

Men jeg nyder da at se jeres billeder. 

Jeg ville ikke fremskynde patineringen kemisk.

Bare lade tiden sætte sit præg på uret.
Mvh Kim 
Svar
(06-02-2017, 10:03 PM)T.Hansen Skrev: Jeg er nu ganske cool med bronze. Syntes faktisk at det netop er materialets forandring/patinering der gør uret spændende.

Hey det er ret fedt at uret ændrer udseende henover tid, og såfremt det ikke ønskes, ja så er det jo relativt nemt at fjerne - win win. Anyway, jeg er jo også farvet da jeg selv har et bronze ur :)
İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Virkelig et lækkert Oris

[-]
  • gmt-geek, T.Hansen
Svar
Jeg er som også nævnt andet sted klar på både Bronze og messing!  Icon_Up

Synes det er fedt at det patinerer - materialet har sit eget liv sammen med brugeren!

Personligt ville jeg aldrig forcere patineringen alene pga. ovenstående, men lade tiden sætte sine spor og går det helt galt så starte forfra!  Icon_blink

Herunder et par skud af min Archimede pilot!

Bemærk især c-spændets farve....

Og indenfor de næste par mdr'er lander mit tredje Dornbluth projekt jo så også - en one of a kind Bronze klokke!  Icon_blink

Vh. Jon

İmage
İmage
İmage
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • T.Hansen, whoa
Svar
(07-02-2017, 09:58 AM)gmt-geek Skrev: Jeg er som også nævnt andet sted klar på både Bronze og messing!  Icon_Up

Synes det er fedt at det patinerer - materialet har sit eget liv sammen med brugeren!

Personligt ville jeg aldrig forcere patineringen alene pga. ovenstående, men lade tiden sætte sine spor og går det helt galt så starte forfra!  Icon_blink

Herunder et par skud af min Archimede pilot!

Bemærk især c-spændets farve....

Og indenfor de næste par mdr'er lander mit tredje Dornbluth projekt jo så også - en one of a kind Bronze klokke!  Icon_blink

Vh. Jon

İmage
İmage
İmage

Hej Jon

Utrolig lækkert ur med fede remme til

İmage

Så tog jeg beslutningen og gik i gang.
Ind med uret i en lufttæt pose og endvidere et hårdkogt æg. Posen forsegles og ægget knuses inde i posen. Så er det bare at vente.
Hvis resultatet ikke er godt får det med pusse kluden

[-]
  • T.Hansen, tg
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)