Børneur, der ikke er noget skrammel.
#11
Kan dog ikke huske størrelsen på dem ! Men syntes også du bør kigge på de seiko 5!specielt den hjemmeside jeg linkede til!
Som 5 serien får gode ord med på vejen rundt omkring :-)

Men man skal jo huske på at automatik ikke er så hårdføre som quartz eller solar!

Sent using rock, paper scissor!
Svar
#12
(18-04-2016, 07:11 AM)TH Skrev: Det smitter bare det skidt. Min pige på tre ønsker meget et ur, "som fars" og det skal være orange, dont ask why, så det er jeg så på jegt efter. Hun har dælme små håndled  Icon_smil

Til en pige på ni ville jeg kigge på Swatch. Der er uendelig mange muligheder for designs og prismæssig er de overkommelige. Brandmæssigt har Swatch altid haft lidt kultstatus i min bog, det kan selvfølgelig godt være et 90´er fænomen, men det vil stadig være mit valg til en ni-årig. Når hun så bliver konfirmeret / nonfimeret / el., så vil et vintage Omega være oplagt.

M.v.h. Thomas

Ja Swatch urerne er også er godt valg.

(18-04-2016, 08:27 AM)MIC Skrev: mht Vandtæthed, så svømmer hun en del og derfor skal det min være 10 ATM.  



Mv
Michael


Så synes jeg Club har nogen, som mit "kollegafirma" har.

http://www.ure.dk/club-100m-black-white-a65178ss4a.html
Svar
#13
(18-04-2016, 07:11 AM)TH Skrev: Det smitter bare det skidt. Min pige på tre ønsker meget et ur, "som fars" og det skal være orange, dont ask why, så det er jeg så på jegt efter. Hun har dælme små håndled  Icon_smil

M.v.h. Thomas


Same-same her. Et digital Casio får kun en hovnlig bemærkning ud af sønniken.
Her skal det være noget som ligner Rolex Sub - wonder why... Icon_blink
Og det skal - helst - være mekanisk og ikke noget batteripjat.
@ Stenstruppigen: De her børne (?) ure du linker til kan erhverves for kr. 50 fra Føtex og vist noget lignende på Amazon.co.uk. Nøjagtig samme klokker, eneste forskel er "navnet" på skiven / mangel af samme. Sønnike har gennemtærsket to af de "Sub-lignende" sorte og nu skal det være kram...
Mulighederne er, så vidt jeg ved, et brugt midsize Tudor dykker for ca. 5K eller et brugt midsize Omega damedykker for 5 - 6K...
Jeg vil gerne give drengen et rigtigt ur, men det vil først ske når der i 13 års alder holdes noget konfi- / nonfi- Bar Mitzvah agtigt.
Lige nu vil jeg helst finde et billigere alternativ (som får mig ikke at bande højlydt når uret er knaldet i stykker Icon_blink )
@ TH: Se på hvad de har af Seiko og Citizen lady- / midsize divers på Amazon.co.uk. Der findes nemlig et klassisk dykkerur med netop orange skive (er også på min liste af muligheder).

Jeg lytter hvis I finder noget brugbart !

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#14
(18-04-2016, 11:43 AM)TioMalo Skrev: Jeg lytter hvis I finder noget brugbart !

Mvh. John

Find en Seiko pepsi diver fra 90'erne på ebay - de burde kunne findes til under eller omk. en tusse!

Få en lokal urmager til at dryppe ldit olie de mest kristiske steder og jeg er sikker på at sønnike har en klokke der kan gå gennem tæt på 3 verdens krig de næste i hvert fald 3 år....

Denne her feks. - står endda som serviceret.... For under en tuz inkl. levering...

http://www.ebay.co.uk/itm/SEIKO-PEPSI-DI...SwJQdXCj3T

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#15
(18-04-2016, 11:49 AM)gmt-geek Skrev:
(18-04-2016, 11:43 AM)TioMalo Skrev: Jeg lytter hvis I finder noget brugbart !

Mvh. John

Find en Seiko pepsi diver fra 90'erne på ebay - de burde kunne findes til under eller omk. en tusse!

Få en lokal urmager til at dryppe ldit olie de mest kristiske steder og jeg er sikker på at sønnike har en klokke der kan gå gennem tæt på 3 verdens krig de næste i hvert fald 3 år....

Denne her feks. - står endda som serviceret.... For under en tuz inkl. levering...

http://www.ebay.co.uk/itm/SEIKO-PEPSI-DI...SwJQdXCj3T

vh. Jon

Hvorfor blev du ikke urmager Jon, når det er så ukompliceret  Icon_lol Icon_lol Icon_lol
P.N.
[-]
  • Lille Nørd, whoa
Svar
#16
Hvad med Casio G-Shock AWG-M100-1AER, det er 46 mm, men det er ydermål på beskyttelsen, så det virker ikke så stort.

Der er analog/digital visning. Et Barnebarn på 9 har prøvet det og det virker ikke overvældende.
En 12 årig fik det i julegave og er godt tilfreds - begge er drenge.
Mvh.

Jørgen
Svar
#17
(18-04-2016, 11:58 AM)P.N. Skrev: Hvorfor blev du ikke urmager Jon, når det er så ukompliceret  Icon_lol Icon_lol Icon_lol
P.N.

Sagde ikke at man skulle finde et lig - men et ur der har basis i orden - hvilket jeg kender John godt nok til at vide at han ville gøre...  Icon_blink

Jeg har aldrig sagt at det var ukompliceret at servicere et ur - men du ved også godt at man komme langt med lidt første hjælp på et ur der ikke kan betale sig at ofre det store på, men som man gerne vil vride et par år ud af.. Icon_blink

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#18
Nej vi er nok ikke helt enig Jon men vi har selvfølgelig også forskellige udgangspunkter at navigere efter. Min erfaring er at de fleste kunder regner med fuld garanti ligegyldigt hvor lidt eller hvor meget der er blevet lavet ved deres ur.  Icon_smil
P.N.
Svar
#19
(18-04-2016, 12:27 PM)P.N. Skrev: Nej vi er nok ikke helt enig Jon men vi har selvfølgelig også forskellige udgangspunkter at navigere efter. Min erfaring er at de fleste kunder regner med fuld garanti ligegyldigt hvor lidt eller hvor meget der er blevet lavet ved deres ur.  Icon_smil
P.N.

Jeg tror så vi misforstår hinanden lidt Per, men jeg ved at personen - AKA John - fint forstår mig her...

Jeg har ikke på noget tidspunkt snakket om fuld service eller lignende og vi er enige om at man selvføgelig får hvad man betaler for!!

 = IKKE et serviceret ur hvor man som fagmand skal garantere noget som helst.... og deraf udtrykket første hjælp!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#20
Tak, Jon. Jeg er helt med på hvad du mener Icon_blink

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)