Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
(26-02-2016, 08:05 PM)Black Seal Skrev: I er så sjove. Så skal der igen og igen tales kopi og junk. Sjovt ingen skrev det da Jon viste sit nye fede pilotur. Men ak forskellige kontekster giver forskellige svar. Gad vide hvornår alt det "pis" folk fyrer af stopper.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Altså Torben - Vi kender jo hinanden og alt det der, men det der er under lavmålet - alternativt et udtryk for uvidenhed...
INGEN - eller INTET brand har nogensinde haft patent på "pilot" looket så det ur jeg har købt kan altså aldrig være en kopi.....
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Jeg siger ikke dit ur er en kopi, men når andre har vist et Steinhart også i pilot, har det været vendt på den måde. Men det var et eksempel på, at noget er i orden, mens andre smider om sig med beskyldninger om kopier og andet når de får chancen. Har Rolex måske gidet skænke dem en tanke?
Men sådan er det åbenbart ikke alle steder, så det var ikke for at skyde på dig, skriver endda det er et fedt ur du har fået. At du opfatter det så skarpt, viser nok bare at vi ikke kender hinanden og nok heller aldrig kommer til det.
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
(26-02-2016, 08:49 PM)Black Seal Skrev: Jeg siger ikke dit ur er en kopi, men når andre har vist et Steinhart også i pilot, har det været vendt på den måde. Men det var et eksempel på, at noget er i orden, mens andre smider om sig med beskyldninger om kopier og andet når de får chancen. Har Rolex måske gidet skænke dem en tanke?
Men sådan er det åbenbart ikke alle steder, så det var ikke for at skyde på dig, skriver endda det er et fedt ur du har fået. At du opfatter det så skarpt, viser nok bare at vi ikke kender hinanden og nok heller aldrig kommer til det.
Men nu nævner du mig og mit ur og ikke Steinhart ud af det blå så er det da klart jeg kommer ud af busken...
- jeg har aldrig været en del af den førnævnte diskussion. ..
Folk må have de ure som de har lyst til uanset look for min skyld....
Men som du selv nævner så kan du da godt slippe for mig på julekorts listen det bliver mit liv ikke fattigere af...
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
(26-02-2016, 08:41 PM)gmt-geek Skrev: (26-02-2016, 08:05 PM)Black Seal Skrev: I er så sjove. Så skal der igen og igen tales kopi og junk. Sjovt ingen skrev det da Jon viste sit nye fede pilotur. Men ak forskellige kontekster giver forskellige svar. Gad vide hvornår alt det "pis" folk fyrer af stopper.
Altså Torben - Vi kender jo hinanden og alt det der, men det der er under lavmålet - alternativt et udtryk for uvidenhed...
INGEN - eller INTET brand har nogensinde haft patent på "pilot" looket så det ur jeg har købt kan altså aldrig være en kopi.....
Vh. Jon
Jeg har heller ingen anelse om, hvorfor der nu tales om pilot-ure. Jeg ved faktisk ikke engang, hvilket ur, der tales om.
Debatten i dennne tråd drejer sig om Invicta 8929. Og det ur er i mindste detalje et plagiat/kopi/efterligning af Rolex Submariner.
Selvfølgelig er der ingen der har patent på pilot-, dykker- eller andre TYPER af ure.
Jeg er selv den stolte og glade ejer af et dykker-ur (ganske beskedent: Tissot Seastar 1000 Powermatic). Det har drejekrans, tyk lumen, heliumventil, skruekrone, silikonerem og alle de andre ting, som karakteriserer et dykkkerur. Men det betyder ikke, at det er en kopi/klon/plagiat af Rolex Submariner. Man kan sige meget om Swatch-group, men så lavt ville de aldrig synke (no pun intended)
•
Den tror jeg du har skrevet før til mig, så nej forvent ikke noget postkort, men jeg bærer ikke nag, så hvis jeg på et tidspunkt møder dig til noget GTG har jeg altså ikke problemer med dig
•