Svar: 1,589
Tråde: 68
Modtaget Likes: 3,081 i 967 svar
Givet Likes: 2,747
Suk...troede kun det var på mobilsiden.dk, ekstrabladet.dk, bt.dk osv. at man kom ud i de her Apple vs. resten af verden og IOS vs. Android, men det skal da ikke forhindre mig i at give mit besyv med :-)
@Bjorn_e58: Nu var det jo ikke IOS vs. Android, som runzuk refererede til, men Apple's samlede indtægter. Hvis du kigger på denne graf, så kan du se hvad han mener. Apple's indtægter på iPhones alene er større end alle de andre tech-virksomheders samlede indtægter: http://uk.businessinsider.com/apple-ipho...?r=US&IR=T
Glem heller ikke at der er et utal af producenter der laver Android telefoner - der er én producent der laver IOS baserede telefoner. Så jeg synes ikke sammenligningen er helt fair.
•
(19-02-2016, 12:23 PM)bjorn_e58 Skrev: (19-02-2016, 12:07 PM)runzuk Skrev: Jo, Apple har konkurrenter, men ikke nogen der seriøst truer dem på indtægter. Det er fakta...
Åh, jeg mindes Kresten Poulsgård, der sagde noget i retning af:
"Hvis de æ fakta, så benægter a fakta!".
Og se så lige her:
http://www.computerworld.dk/art/236384/a...-telefoner
Du bliver nødt til at læse op på det.
Det ER fakta det jeg skrev mht indtægter. Længere er den ikke ️
•
Apropos: http://www.cnet.com/news/smartwatches-no...CAD590a51e
Salget af smart watches er nu større end salget af schweiziske ure jf. ovenstående artikel.
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
OK - I får ret. Det var oprigtigt ikke for at få dette tid at udvikle sig til den klassiske krig. Selvom jeg ikke er til Apple, har jeg stor respekt for deres evne til at tjene penge, deres evne til at lave produkter med både meget gennemført design og teknologi, og deres evne til at tiltrække og fastholde kunder.
/Bjørn.
•
@Bjørn:Tak ;-) og jeg var også lige hurtig nok i min indledning for i modsætning til de andre sites jeg nævnte, så holdes den gode tone stadig i denne tråd og det er en fornøjelse :-)
•
(19-02-2016, 02:07 PM)bjorn_e58 Skrev: OK - I får ret. Det var oprigtigt ikke for at få dette tid at udvikle sig til den klassiske krig. Selvom jeg ikke er til Apple, har jeg stor respekt for deres evne til at tjene penge, deres evne til at lave produkter med både meget gennemført design og teknologi, og deres evne til at tiltrække og fastholde kunder.
/Bjørn.
•
Svar: 916
Tråde: 168
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
Jeg hoppede på æble vognen omkring 2001 hvor jeg arbejdede lidt med webdesign. Jeg var simpelthen så træt af Windows 98SE og de blå ruder den ofte tilbød. I 2003 købte jeg en PowerBook og har ikke brugt tid på vira og andet skidt siden…
På jobbet har jeg måtte trættes med Windows men må sige at da XP endelig blev helt færdig så kørte den faktisk ret godt… Nu bøvler vi med Windows 7 til 10 og har en masse problemer med software der ikke duer… ydermere bruger vi tablet med Android til at håndtere ordre, det er ingen dans på roser. Det er derfor skønt at komme hjem til "æblerne".
Jeg vil lige tilføje at i 2003 var Apple også ganske anderledes for kunder og brugergrupper, f.eks. blev man ringet op af en flink medarbejder fra Apple i Cork Irland som skulle høre om man var tilfreds med produktet….. nu er de lige så pisse ligeglade som Microsoft var dengang...
•
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
For mig ligge forskellen i bruger venlighed,
Her er Appel total foran i min optik, min forælder bruger deres produkter
Med samme lethed som mine børn at spænde så bredt siger det hele.
Men vi taler om regionen her så krigen stopper aldrig.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Jamen, det er jo religionskrig, det her, så lad mig alligevel prøve at være nøgtern. Jeg har flere kolleger, der har Mac's, og det er tydeligt, at de trives med dem, og at det hele bare spiller. Men i mine hænder er det bare helt håbløst og alting fungerer anderledes. Det skal dertil siges, at jeg egentlig heller ikke er den store Windows nørd eller fortaler, og jeg kæmper pt en brav kamp mod Microsoft for at få dem til at forstå, at jeg ikke vil have Windows 10.
Det at Windows og OSX er forskellige er som det er, og er man flasket op med det ene, virker det andet ikke intuitivt. Og jeg har f.eks. hurtigt lært at Apple kalder wifi for lufthavn. Men min største nedtur med Apple var for nogle år siden, da min hustru insisterede på at få en Mac og en iPhone. Og det skulle jo være så nemt, ikke? Det skulle bare virke sammen, ikke? Stor var derfor min forbavselse, da jeg ikke bare ved at koble de to apparater sammen med et Apple kabel kunne overføre billeder fra telefonen til Mac'en. Jeg forstår ikke Apple og Mac, har aldrig sat mig ind i det, men jeg har hørt mange sige, at det hele bare virker og er så intuitivt. Hvorfor i alverden sker der så ikke noget, når jeg kobler to Apple apparater sammen? Den næste nedtur var, da jeg skulle have selv samme Mac til at forstå, at der sidder en printer på netværket. Det trak også tænder ud, men det er jo nok fordi, jeg netop ikke er OSX mand. Så det med at Apple er intuitivt, er nok mest, hvis man er flasket op med det.
/Bjørn.
•
|