Jack Forster om Apple Watch
(17-02-2016, 11:12 PM)khbk Skrev: Når mange siger "ja" til overvågning, gør de det ud fra den forudsætning, at vore magthavere er os venligt stemt.
De er de nok også.....for det meste..
/
Kristen
Jeg beholder min dumbphone lidt endnu...

Svar
@Willy: Jeg tror såmænd ikke mange af os her på urdebatten er uenig med dig i, at smart watches bare er gadgets, og vi ved jo også alle, at gadgets sælger. Jeg har i mine indlæg ovenfor heller ikke forsøgt nogen sammenligning mellem smart watches og rigtige ure (for nu at bruge det udtryk), men jeg har kommenteret at Jack Forster tilsyneladende er blevet ramt af "Apple mania", så han i en artikel om smart watches kun ser på Apple's. Han laver præcis den sammenligning (smart kontra "rigtigt"), som efter min mening er meningsløs - netop fordi smart watches er gadgets. Hvis man endelig skulle skrive noget om smart watches til mennersker, der hylder de "rigtige" ville det efter min opfattelse være bedre om man tog nogle få smart watches og vurderede dem overfor hinanden og efter, hvilket marked de måtte gå efter. Og det var der min pointe om at Apple og Huawei helt tydeligt er forskellige og helt tydeligt forsøge at tiltrække kunder på forskellig måde.

/Bjørn.
Svar
(17-02-2016, 11:12 PM)khbk Skrev: Når mange siger "ja" til overvågning, gør de det ud fra den forudsætning, at vore magthavere er os venligt stemt.
De er de nok også.....for det meste..
/
Kristen
Jeg beholder min dumbphone lidt endnu...

Icon_Up

Og så skal man huske at tilføje "her i DK" og "indtil videre".
Keep in mind at den amerikanske grundlov giver folk retten at bære og eje våben for at bland andet kunne forsvare sig mod magthavernes eventuelle ondsindede angreb.
Jeg tror nu ikke heller at regeringen her ville blive direkte ondsindet og modarbejde borgernes tarv med vilje. Mere at de i en krisesituation ville kaste sig på ryggen for en dominerende stormagt - som i WW2.

Smart watches er ikke noget folk som ejer / dyrker mekaniske ure gå over til. De som gør, går i dag med en eller anden digitalrædsel / quartzmonstrum på håndledet.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
(18-02-2016, 12:10 PM)bjorn_e58 Skrev: @Willy:  Jeg tror såmænd ikke mange af os her på urdebatten er uenig med dig i, at smart watches bare er gadgets, og vi ved jo også alle, at gadgets sælger.  Jeg har i mine indlæg ovenfor heller ikke forsøgt nogen sammenligning mellem smart watches og rigtige ure (for nu at bruge det udtryk), men jeg har kommenteret at Jack Forster tilsyneladende er blevet ramt af "Apple mania", så han i en artikel om smart watches kun ser på Apple's.  Han laver præcis den sammenligning (smart kontra "rigtigt"), som efter min mening er meningsløs - netop fordi smart watches er gadgets.  Hvis man endelig skulle skrive noget om smart watches til mennersker, der hylder de "rigtige" ville det efter min opfattelse være bedre om man tog nogle få smart watches og vurderede dem overfor hinanden og efter, hvilket marked de måtte gå efter.  Og det var der min pointe om at Apple og Huawei helt tydeligt er forskellige og helt tydeligt forsøge at tiltrække kunder på forskellig måde.

/Bjørn.
Could not agree more Bjørn Icon_smil Huawei are going to hurt Apple in my humble opinion with the prices they have for their products.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Apple har i min verden ikke nogle konkurrenter. Design kunne forbedres hvis jeg skulle sige det. Hellere et rundt ur. Men funktionsmæssigt spiller det bare
Svar
(19-02-2016, 10:42 AM)runzuk Skrev: Apple har i min verden ikke nogle konkurrenter.
Det kan du ikke mene seriøst! Har du aldrig hørt om Dell, Samsung, Microsoft, Google, Huawei, Lenovo, LG? Apple har ikke et eneste produkt, hvor der ikke findes konkurrenter, og heldigvis for det. Jeg gætter på, at din udtalelse i virkeligheden skal læses som, at du mener, at Apple's produkter er så meget bedre end konkurrenternes, at du er villig til at betale mere end for konkurrenternes. Og det er helt fint - sådan er der mange, der har det - ellers ville prisen blive sat ned eller Apple lukke og slukke (jævnfør vores diskussion om prisudvikling på ure).

Jeg er iøvrigt af den modsatte opfattelse: Apple har ikke et eneste produkt, jeg har lyst til at købe eller anvende, og det er ikke fordi, jeg ikke har et hav af forskellige "dimser", de er bare netop fra flere af de producenter, jeg nævnte ovenfor. Min personlige smertegrænse for prisen for f.eks. en iPhone er et rundt nul. Jeg ville ikke anvende den, selvom jeg fik den gratis (men jeg ville selvfølgelig sætte den til salg på DBA.) Vi lever heldigvis i en del af verden, hvor de frie markedskræfter er stor set enerådende, så der er noget for enhver smag.

/Bjørn.
Svar
@ runzuk: "Design kunne forbedres hvis jeg skulle sige det."
Over halvdelen af alle Apple produkternes købere køber varen pga. designet. I flg. markedsundersøgelserne ligeledes ca. halvdelen af den resterende del af forbrugere som primært proklamerer at de køber æble-varen pga. dens tekniske egenskaber...
Så, for Apple´s skyld er det heldigt at Rune ikke har et ord at sige om den sag Icon_lol .

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
(19-02-2016, 11:25 AM)TioMalo Skrev: @ runzuk: "Design kunne forbedres hvis jeg skulle sige det."
Over halvdelen af alle Apple produkternes købere køber varen pga. designet. I flg. markedsundersøgelserne ligeledes ca. halvdelen af den resterende del af forbrugere som primært proklamerer at de køber æble-varen pga. dens tekniske egenskaber...
Så, for Apple´s skyld er det heldigt at Rune ikke har et ord at sige om den sag  Icon_lol .

Mvh. John

Enig at det nok er godt at jeg ikke har ansvaret for det. Men omvendt er det det som de andre producenter profilerer på - altså den runde urkasse.

Jo, Apple har konkurrenter, men ikke nogen der seriøst truer dem på indtægter. Det er fakta...

(19-02-2016, 11:07 AM)bjorn_e58 Skrev:
(19-02-2016, 10:42 AM)runzuk Skrev: Apple har i min verden ikke nogle konkurrenter.
Det kan du ikke mene seriøst!  Har du aldrig hørt om Dell, Samsung, Microsoft, Google, Huawei, Lenovo, LG?  Apple har ikke et eneste produkt, hvor der ikke findes konkurrenter, og heldigvis for det.  Jeg gætter på, at din udtalelse i virkeligheden skal læses som, at du mener, at Apple's produkter er så meget bedre end konkurrenternes, at du er villig til at betale mere end for konkurrenternes.  Og det er helt fint - sådan er der mange, der har det - ellers ville prisen blive sat ned eller Apple lukke og slukke (jævnfør vores diskussion om prisudvikling på ure).

Jeg er iøvrigt af den modsatte opfattelse:  Apple har ikke et eneste produkt, jeg har lyst til at købe eller anvende, og det er ikke fordi, jeg ikke har et hav af forskellige "dimser", de er bare netop fra flere af de producenter, jeg nævnte ovenfor.  Min personlige smertegrænse for prisen for f.eks. en iPhone er et rundt nul.  Jeg ville ikke anvende den, selvom jeg fik den gratis (men jeg ville selvfølgelig sætte den til salg på DBA.)  Vi lever heldigvis i en del af verden, hvor de frie markedskræfter er stor set enerådende, så der er noget for enhver smag.  

/Bjørn.

Det med prisen er det evige argument som ikke passer. Se blot prisen på eks Samsungs topmodel. Og hvad med Macbook kontra eksempelvis Sonys topmodelleer etc. Der er ikke forskel. 
Det er blot et spørgsmål om hvad man ønsker.
Her et eksempel: http://www.mobilsiden.dk/anmeldelser/sam...lid.34259/

Og jo, jeg syntes personligt deres produkter er bedre end de andres. Jeg har eksempelvis haft en macbook i nu 8 år. Virker stadig perfekt og den har ikke haft en eneste virus. Har en Imac fra 2007 også som virker hurtigt og som den skal uden at være langsom. Jeg er glad for at slippe for windows evige problemer og latterlige opdateringer som kontant popper op Icon_computer
Svar
(19-02-2016, 12:07 PM)runzuk Skrev: Jo, Apple har konkurrenter, men ikke nogen der seriøst truer dem på indtægter. Det er fakta...

Åh, jeg mindes Kresten Poulsgård, der sagde noget i retning af:

"Hvis de æ fakta, så benægter a fakta!".

Og se så lige her:

http://www.computerworld.dk/art/236384/a...-telefoner
Svar
Min kære navnebroder sagde meget (sludder?), men netop det, sagde han dog ikke!
Det er langt ældre, og tillægges Søren Kjær (1827-1893)
/
Kristen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)