07-02-2016, 08:38 PM
|
Prisstigninger
|
|
07-02-2016, 09:02 PM
(07-02-2016, 08:38 PM)Kristofferj Skrev: Nu er det ikke for at starte en krig, men i 30k-50k klassen giver Rolex jo sindsyg god value. Netop det postulat harmonere ikke med at deres ure stiger mere end markedet (hvis det ellers er tilfældet), så burde det være lige omvendt. Så burde man vel egentlig få langt mere ur for pengene hvis man købte er Glashütte Orginal (mærke i ca samme prisklasse), da de jo heller var mærker af løsrivelsen af francen på samme måde som de Schweiziske mærker blev. Sent from my iPhone using Tapatalk
07-02-2016, 09:06 PM
Deres ure bliver også bedre og bedre. Nævn et ur til 50k der har samme værk og kasse finish, genial lænke og sindsyg god brand værdi. Rolex er kongen af mellemklassen og sådan har det været i mange år.
07-02-2016, 10:02 PM
(07-02-2016, 09:06 PM)Kristofferj Skrev: Deres ure bliver også bedre og bedre. Nævn et ur til 50k der har samme værk og kasse finish, genial lænke og sindsyg god brand værdi. Rolex er kongen af mellemklassen og sådan har det været i mange år. Det kan jeg ikke, netop fordi du lader brandværdi indgå :)
07-02-2016, 10:06 PM
Det bliver man nød til, da det betyder meget(alt) for mange urnørder.
Hvis man smed alle de bløde værdier overbord(brand, historie og design) ville alle rende rundt med et 500kr seiko, og denne side ville nok ikke eksisterer.
07-02-2016, 10:37 PM
(07-02-2016, 10:06 PM)Kristofferj Skrev: Det bliver man nød til, da det betyder meget(alt) for mange urnørder. Kan hvertfald nævne et par ure der ikke vil insistere. Èt af dem er hvertfald Panerai! Og angående emnet prisstigninger, kan jeg også nævne at Panerai er et af de få, der flere gange har sænket priserne på deres ure. Prisen på 372'er startede på 10.400$, men er nu i 9.700$ If you ain't using it, you abusing it!
07-02-2016, 10:38 PM
Det er jo så din holdning Kristoffer.
Jeg mener value for money udtrykket udspringer af ikke at tage brandet Med i regnestykket når man ser hvad man får få sine penge i det indkøbte ur, Bla. Derfor er det også et udtryk man tit møder i reviews af Micro brands. Så jeg er ikke nødt til det samme som du er. Om Rolex er god value må være op til den enkelte, Jeg kan blot ud fra deres salgstal konstatere at rigtige mange syntes de er pengene værd, Det er bare ikke det samme som god value for money for mig. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
07-02-2016, 10:48 PM
Jeg synes også denne snak er langt mere interessant når man tager brandværdi ud af ligningen (vi alle er enige om at den eksistere).
For så kan man pludselig tale om hvorhenne man får mest kvalitet for pengene. @jacobzimmer: nu kender jeg ikke noget til panerai, men jeg ligger mærke til at du nævner to priser i dollars. Nu er dollar'en jeg steget en del i værdi, hvilket jo kunne forklare hvorfor uret er faldet i pris når vi taler dollar, hvilket ikke nødvendigvis behøver at være tilfældet hvis vi talte euro. Sidste år da Patek kom ud med deres nye priser så vi jo også deres ure blive sat ned nogle steder, og de samme ure blive sat op andre steder i verden, hvilket jo skyldes valutareguleringer.
07-02-2016, 11:05 PM
@Ultoman - Tog priserne i dollars da det var de eneste listepriser fra 2013 (lanceringen af 372'er) jeg kunne finde. Men den er også faldet på alle markeder, kan bare ikke finde de helt præcise tal!
Angående om vi skal have brandværdi med, så kan man vel gøre det med eller uden. Med brand værdi(historie, design etc) så er Panerai for mig pengene værd. Uden brand værdi med i ''ligningen'', så er Panerai det mest over-priced ur jeg kan komme i tanke om på stående fod If you ain't using it, you abusing it!
07-02-2016, 11:49 PM
Tager man brandværdien ud af ligningen skal man også lige huske at justere den faktiske værdi i kroner og så taler vi vel rene produktionsomkostninger.
Mvh Klaus Mvh Klaus
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)