På adskillige opfordringer både her i forum og via PM,
Tak fordi du skrev igen. En sand fornøjelse at læse.

Dyb respekt herfra. No bad feelings i hope.
Mvh Kim 
[-]
  • Smilla
Svar
(23-01-2016, 02:06 PM)Avantismo Skrev: Tak fordi du skrev igen. En sand fornøjelse at læse.

Kim, respekten er hvad den er, men tak, det er værdsat. Det kræver en mand at rette ryggen i modvind, det har vi begge gjort, til det bedre for forum.

No bad feelings.......

Kurt
[-]
  • Smilla, T.Hansen
Svar
(23-01-2016, 02:06 PM)Avantismo Skrev: Tak fordi du skrev igen. En sand fornøjelse at læse.

Respect,and no bad feelings here also.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jeg kan for et øjeblik komme i tvivl, om det er et rocker-/jalajala-forum, jeg besøger med alle de respekt-tilkendegivelser.

/Mikkel
Svar
Fedt nok at du tog dig tid til at skrive det igen og cool med "ekstra" historien. Det var pænt ærgeligt at du ikke kunne tage afsted for det ville uden tvivl have været en kæmpe oplevelse.....
Svar
Din Breitling-mani har tydeligvis givet dig utrolige oplevelser, men historien med Fred slår alt - hold da op en personlighed og guttermand at løbe ind i.....

Og fin hjemmeside du har. Kunne godt ende med jeg må have mig en af 60'er modellerne :-)

Tak for super indlæg.

/Paul
Svar
(21-01-2016, 12:02 PM)Krüger Skrev: Jeg forstår godt at de forsøger at ”holde” på Kurt i butikken, da de ser den JLC EL. Jeg har set den IRL og det ur er fuldstændigt sygt og tørrer R*V i alt andet i samme prisklasse. Folk der køber den slags er ikke bare folk med for mange penge, men derimod folk der har en reel horologisk interesse og kan se det voldsomt fascinerende ved dette ur, for det ér et regulært blærerøvs MASTERPIECE fra JLC…. Så det er ganske forståeligt at de gerne vil høre mandens historie, for det er ikke et ur man impulskøber. Et køb af et ur som det, vil jeg gætte på i langt de fleste tilfælde er kulminationen på en interesse der har strukket sig over årtier, som det også er tilfældet her.. Den historie ville jeg da også gerne selv høre hvis ikke jeg kendte til Kurt B i forvejen..

Jeg er fuldstændig enig i din betragtning af Extreme Lab 2, og lige meget hvor meget jeg prøver, så kan jeg ikke komme i tanke om nogen ure der matcher det, også med prisen taget i betragtning, men det er jo til dels en subjektiv vurdering.

Værket er ny udviklet og består af 712 dele, kassen af 143, der er kun lavet 300 stk, det er lavet af  en at de mest anerkendte & innovative  producenter, og prisen er absolut rimelig (læs billig).

Remmen er vel den mest sublime der er på markedet i dag, og spændet er hverken mere eller mindre end et stykke ingeniør kunst.

Der er skrevet et hav af artikler om det, den her er efter min mening den bedste http://blog.thewatchenthusiast.com/archives/1112

Jeg havde nedenstående Richard Mille på armen i Dubai sidste år, det er vel umiddelbart i samme kategori "ekstreme sportsure", men her mener jeg absolut at kundeklientellet er dem TopClocks mener køber for at fremme deres virilitet.
Prisen var DKK 1.500.000, og jeg tør slet ikke tænke på gensalgs værdien. 

İmage
Svar
Hver gang Extreme Lab 2 nævnes er jeg på youtube for at finde videoer om uret. Der er desværre ikke så mange, men det er bestemt et fascinerende ur. Jeg har før, når du, Kurt har nævnt uret haft lyst til at spørge dig om det er et ur man går med til dagligt, men det fik jeg jo sådan set svar på i din fortælling.
Tak for artikel link - den vil jeg sætte mig til rette og læse.
Mvh Jens
Svar
That RM is one of the worst disasters i have ever seen.Its so ugly,it should get a prize.

Ps.In my opinion the Extreme Lab is just fantastic watchmaking at the highest level.But i also think it is a bloody ugly watch to look at.Unless of course you are looking at it with a magnifying glass.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
(19-01-2016, 10:48 PM)Kurt B Skrev: Nå, nu har i sgu nok fået nok af mig og mine Navitimere, så jeg tjekker ud, tak fordi i tog jer tid til at læse det, håber i har nydt det ligeså meget som jeg har nydt at leve det og skrive det.............

/ Kurt B http://www.kurt-b.com http://www.kurt-b.com

Jeg vil gerne gentage og uddybe, hvad jeg skrev i min første post - et helt igennem fantastisk indlæg, der absolut ikke er blevet dårligere af at være blevet skrevet på ny fra bunden  Icon_blink

Indrømmet, så er det efterhånden sjældent, at jeg får læst de lange indlæg herinde på forum til ende - årsagen er nok en blanding af, at jeg en smule har tabt evnen til at lade mig fascinere efterhånden og af, at der er blevet lidt langt imellem de gode fortællinger, efter at mange af de lidt ældre entusiaster er holdt op med at skrive herinde mere.

Men dette er et af de lange indlæg, som har formået at fastholde min opmærksomhed hele vejen til slutningen - både fordi det er en god historie, der er godt fortalt og fordi den er informativ og fascinerende. Især historien om den "nearly in space" Cosmonaute, fangede mig, da jeg selv har besøgt NASA på JFK Space Center i Florida for et par år siden.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at hvis vi blot alle var lidt mere tolerante overfor vores indbyrdes forskelligheder (mig selv inclusive) og holdt fast i det, der binder os sammen og som er årsagen til at vi overhovedet har fundet herind på forum - interessen for ure - så ville vi måske blive beriget med flere indlæg af denne art ! 

Sådanne indlæg er selvforstærkende i forhold til forums kvalitet og evne til at overleve, idet indlæg som dette er med til at inspirere og fremme lysten til selv måske at gøre lidt mere ud af fremtidige indlæg ! 

Jeg mener, at det er fuldstændig legitimt og er også en del af forums eksistensberettigelse, f.eks. at bringe gode billeder af ure, men uden så meget tekst eller eftertænksomhed - glæden ved et nyt ur kan sagtens sidestilles med den horologiske følelse af fascination over en veludført komplikation eller finish, idet grobunden for denne glæde kommer fra det samme sted. Men der skulle gerne kunne findes begge typer af indlæg herinde, idet det er med til at sikre forums overlevelse, bredde og udvikling .......... på samme måde, som det ligeledes er tilfældet, at der gerne skulle kunne være plads til alle typer af "urtosser" herinde !

Tak, Kurt, fordi du, trods uenighed og uoverensstemmelser, tog dig tid til at genskrive indlægget og ligefrem udvide det med en ekstra anekdote, som var ligeså fascinerende  Icon_Up

Til dem, der mener at tråden bør "renses" for de negative indlæg, må jeg sige, at jeg er uenig - for det første mener jeg principielt ikke, at der bør foretages en sådan "historie omskrivning", men for det andet, så vidner tråden som den står nu også om, at uenighed godt kan håndteres og vendes til noget positivt, hvis blot alle parter ønsker det.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • BadHamster, T.Hansen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)