10-04-2013, 02:24 PM
Hvad spiser i af kulhydrater sammen med jeres efter-trænings-protein, er en banan eller et æble ikke udemærket?
|
Træning
|
|
10-04-2013, 02:24 PM
Hvad spiser i af kulhydrater sammen med jeres efter-trænings-protein, er en banan eller et æble ikke udemærket?
10-04-2013, 02:48 PM
Gainer
10-04-2013, 02:57 PM
Kristofferj Skrev:Hvad spiser i af kulhydrater sammen med jeres efter-trænings-protein, er en banan eller et æble ikke udemærket?Jeg spiser bare en banan... Simon Hedegaard
10-04-2013, 03:38 PM
Kristofferj Skrev:Hvad spiser i af kulhydrater sammen med jeres efter-trænings-protein, er en banan eller et æble ikke udemærket?Dadler og banan er rigtig godt. Men kun en af de to ting af gangen
10-04-2013, 10:37 PM
Kun Shake. Rigtig mad senere. (Starter snart en lille periode med en ændring i mange års vaner og mad og krydrer med kreatin og carbs. Så må vi se hvad det fører til.)
Men ellers, er du i tvivl om carbs, bland en skefuld maltodextrin i din Shake. Klarer rigeligt dine behov indtil du når næste måltid. Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
17-04-2013, 07:19 PM
Nogen der kender et godt program?
Lige nu kører jeg nedre ryg, ben, skuldre og mave den ene dag, og resten af kroppen den anden dag. Træner hver dag udover søndag, derudover cykler jeg 45km hver hverdag. Kom frisk!
17-04-2013, 07:24 PM
Et hurtigt svar; du vil meget snart komme i overtræning, hvis du ikke trapper ned.
Dit vægttræningsprogram kommer an på, hvor længene du har trænet - og dermed hvor 'stimulerede' dine muskler er. Med 45 km cykling pr dag vil jeg umiddelbart sige, at du har 'udfordringer' med at bygge muskler. Og så kommer det selvfølgelig an på, hvad du ønsker; store/større muskler, bedre form, rygproblemer, motorik/koordination mv.
17-04-2013, 07:43 PM
Jeg syntes bare det er vildt sjovt lige nu, da jeg forbedre mig selv næsten hver gang, det er vildt motiverende!
Er stadig ny, har styrketrænet i 2 måneder. Syntes nu sagtens jeg kan se gode resultater, selvom jeg kører i kalorieunderskud. Mit mål er ikke at blive gigantisk, men slank og markeret. Vil gerne op på ca 85kg, og 10% fedt. er 185cm. Har du et link til at velegnet basis/begynder program? Og evt hvor ofte jeg skal træne for at få optimale resultater.
17-04-2013, 08:43 PM
Du kan begyndt med at købe denne bog, som godt nok er lidt gammel, men som giver et bredt indblik i de forskellige øvelser, træningsprincipper osv. osv. osv.
[url]"http://www.amazon.com/The-New-Encyclopedia-Modern-Bodybuilding/dp/0684857219" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.amazon.com/The-New-Encyclope ... 0684857219[/url] Hvis du ikke har trænet mere end to måneder, så vil jeg MAX vægttræne fire dage pr. uge - med 1-2 hviledage imellem. Til hvert træningspas træner du så halvdelen af kroppen - så den samlet trænet to gange pr. uge. Hensigten er dels at stimulere musklerne til vækst, dels at lære korrekt udførelse af øvelserne. Fx Mandag og fredag: Ryg (chins, kabel-roning, dødløft), bryst (flad og skrå bænkpres, dumb-flyers) og arme (barb-curls, håndvægte & pres-fra-pande, pushdown) Tirsdag og lørdag: Ben (squat, benpres, bagside, stående læg), skulder (militærpres, sideløft) og nakke (barl-shrugs) (Efter nogle måneder skal du ændre/tilføje øvelser, ligesom kroppen måske skal trænet over tre dage - dog stadig ikke mere end fire dages træning pr. uge, når du cykler så meget) Det er væsentligt, at du udfører øvelserne korrekt, så skal du nok blive stærkere. Ikke forcere vægten. Dog skal du ej heller være en wuss - du skal løfte noget vægt, og gerne tungere - eller flere gentagelser - gang for gang (det burde være muligt i en periode - medmindre du bruger for megen energi på din cyklen). Mens du lærer øvelserne at kende, må du godt køre 10-15 gentagelser. Derefter god opvarmning (cykel og let vægt), og så 3-4 sæt á 5-8 reps pr øvelse (mere i ben). MEN... Hvis kosten ikke følger med, så kommer du ingen vegne. Du skal ikke tænke på at blive hakket/markeret/cut det første år (selvom du nok bliver det alligevel pga. din cyklen). Fokuser i stedet på at bygge masse og tage nogle kg på. Jeg har i mange år trænet efter Dorian Yates' udgave af "heavy duty"-principperne (følgende bog, som burde kunne findes langt billigere: [url]"http://www.amazon.com/Blood-Guts-Dorian-Yates/dp/0963616307/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1366223833&sr=1-1&keywords=dorian+yates" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.amazon.com/Blood-Guts-Dorian ... rian+yates[/url]). Øvelserne er ikke så godt beskrevet som i Schwarzenegger-bogen ovenfor, men det er et ok opstartsprogram - mener DY anvendte det de første 1½-2 år af sin træning. God træning.
17-04-2013, 08:55 PM
Lækkert!! Jeg vil kigge lidt nærmere på de bøger:)
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|