Svar: 231
Tråde: 28
Modtaget Likes: 138 i 52 svar
Givet Likes: 122
Det er altså et one-of-a-kind, det Seiko
Spændende emne om overfladebehandling, men også lidt af en jungle at finde rundt i. De forskellige teknikker kaldes ofte noget forskelligt fra mærke til mærke, og detaljerne er ofte fabrikshemmeligheder, så meget viden er brugeroplevelser fra de forskellige forums, hvilket naturligvis er en god form for data.
Jeg har haft to Sinn-ure med tegimentbehandling. De var stort set uforgængelige og overfalden på urkasserne havde INGEN mærker, overhovedet. Der var dog mærker på spændet, men det er selvfølgelig også mere udsat.
Har et Seiko Shogun nu og havde inden købet kun læst positivt om diashield-teknologien. Har haft uret i halvanden måned og det har allerede et par hairlines. Selvfølgelig er det titanium, men... Sinn vinder i min bog.
M.v.h. Thomas
•
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Jeg har tre ure med overfladebehandling.
Alle fungerer meget fint. Ingen ridser
Men jeg passer også på dem
Seiko SDBC007 : Titanium med DiaShield behandling.
Seiko SBDC027 : Stål med DiaShield behandling.
Ferrari Pit Crew Watch : Titanium med sort mat PVD behandling.
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Jeg vil meget gerne se det 30k Seiko IRL one Day,
Syntes det ser cool ud på pic, men for at få en endelig fornemmelse af overfladen
På uret og behandlingen det er giver skal det i hånden mener jeg
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 472
Tråde: 16
Modtaget Likes: 3 i 1 svar
Givet Likes: 4
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
(22-12-2015, 07:42 PM)Stensbjerg Skrev: Jeg vil meget gerne se det 30k Seiko IRL one Day,
Syntes det ser cool ud på pic, men for at få en endelig fornemmelse af overfladen
På uret og behandlingen det er giver skal det i hånden mener jeg 
Hvis muligheden skulle opstå er du velkommen til at kigge forbi og se uret med fingrene og med stor sikkerhed i stemmen vil jeg tro at du bliver overrasket over kvaliteten.
Da jeg havde bestilt uret, kom jeg lidt i tvivl om det nu også var det rigtige jeg havde gjort, men da Claus kom forbi med det og jeg fik det i hånden, var jeg solgt.
Det er et usædvanligt ur på alle måder.
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Vi må sætte noget op en dag, Så kan du se mit "30k" Seiko
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
(22-12-2015, 08:12 PM)Stensbjerg Skrev: Vi må sætte noget op en dag, Så kan du se mit "30k" Seiko 
Det kunne være spændende og lave en Seiko dag
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
I have seen many black PVD treated watches with scratches.And these scratches cost a fortune to repair.I keep well away from all of these coated watches.I was once offered a new Frank Muller watch for half price,reason was sratched PVD.The Seiko dashshield treatment is nothing short of fantastic.I wish all watches had this treatment.Just remember not to believe all of the sales propaganda they give you about coated watches.They can all be scatched,and they are bloody expensive to repair.
I nearly bought your Seiko model a few years ago in SS,its an unusual watch that you do not see everyday.Treat it carefully
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Willy> det er som du rigtig skriver ikke muligt at gøre det tilbage når først der er ridser, så jeg vil passe på mit specielle Seiko
Selvfølgelig er der keramisk materiale som løsning og den er ikke dårlig, men der er nu noget over stål der er behandlet med den sorte overflade og den feel det giver...det betyder noget for mig.
Jeg bliver mere og mere sikker på at dette Seiko er en keeper, selv om det er et fy ord for mig og intet er sikkert...
•
Jeg havde ikke set helt forkert og fandt på nettet ud af, at mit Seiko er sort via en teknik de kalder "Ion plating", hvilket så betyder at den ikke er så stærk, men giver den smukke silkematte overflade...som jeg ser det.
Seiko
Model : SLQ019J1
Type : Chronograph
Metal : Stainless Steel
Movement : Quartz-kinetic
Seiko Sportura Kinetic Chronograph
Caliber: 9T82
Limited edition (only 2005 units produced)
Water resistant 10 bars
Made in Japan.
Ion-coated, stainless steel case with
integrated bracelet. (Reference: 33V2-ZI)
With spare strap and tool.
Case width: 42mm
Case thickness: 15mm
Fandt også en manual / pdf omkring det kinetic værk Caliber: 9T82 der sidder i uret....man skal bare ikke give op
•
|