02-07-2015, 12:59 PM
Kan ikke lade være med tænke på hvor meget af din ferie du bruger på at bekymre dig om dette projekt. Hvis du er afsted med familien må de da være ved at være godt trætte at dig.
|
Køb af 16613
|
|
02-07-2015, 12:59 PM
Kan ikke lade være med tænke på hvor meget af din ferie du bruger på at bekymre dig om dette projekt. Hvis du er afsted med familien må de da være ved at være godt trætte at dig.
02-07-2015, 01:04 PM
Personligt ville jeg returnere det.
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
02-07-2015, 01:11 PM
Meget enig, jeg ville ligeledes returnere uret.
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
02-07-2015, 02:07 PM
Jeg ville lave en kynisk, økonomisk overvejelse. Det kan jo givet bringes til helt original stand, og det vil Klarlund givet kunne gøre for et vist beløb. Hvis du kan presse det i pris, vel vidende at du skal ofre noget på det, når du kommer hjem, så vil du ende med et ur i tip-top stand, og du kender nogenlunde prisen. Hvis den pris er (markant) under, hvad de ellers handles til, så kan det jo være en grund til at sige ja. Du har jo selv set at lænke og kasse er fin, og dem i Barcelona har sagt at værket er fint. En tur hos Klarlund vil vel være det sædvanlige omkring 5000 for service, plus dele, som jeg ikke ved, hvad koster; der er vist også er par mærker i kransindlægget, som samtidig kan blive udskiftet.
Sælgeren er jo nok godt klar over, at det ikke står helt tip-top, og har sat prisen derefter. Og han er så rendt på dig som potentiel køber, der opdager dette. Men han kan jo sagtens vurdere, at en anden køber netop ikke opdager dette, og derfor vil han måske være tilbageholdende med at sætte det ned. Og sørg nu også for at holde ferie! /Bjørn. Bare en flok Rolex'er - plus det løse! - seneste billeder på https://www2.hapsengewesen.net/bjorn_e58/
02-07-2015, 04:28 PM
Jeg ville gøre som Bjørn. Det er dog forudsat at resten af uret (kasse og især lænken/spændet) er perfekt. Også certifikatet skal være OK. Værket er næppe med uoriginale dele men da vi ikke ved hvorfor skiven er pyntet på er der en lille risiko for at værket måske trænger til lidt reperation eks. efter vand. Jeg vil dog gætte på at uret er tabt, glasset smadret og skiven ridset. Check den kasse grundigt for evt. polering af hak/skrammer.
Jeg synes at hvis dette skal ende op i et fornuftigt køb skal prisen presses, for kommer du totalt op i 40k så mener jeg der er alternativer på eks. chrono24. Prøv evt. lige at se efter. Mvh Klaus Mvh Klaus
02-07-2015, 05:02 PM
Jeg har set lidt på chrono24 og kan du få uret for eks. DKK 30k samt ofre i runde tal 5k på service og 5k på skive/visere så har du gjort et ganske fornuftigt køb som bør kunne hentes hjem uden tab skulle du fortryde.
Jeg er dog lidt skeptisk for jeg synes sælger har solgt for billigt uanset om han var vel vidende at skiven var der pillet ved eller ej. Hvis han har været i god tro og solgt for 32k er det en ren foræring efter min mening. Fed gave til din far synes jeg og sindsyg flot med den blå sunburst skive i solen! Bare der er nogen der tænke sådan på mig en gang om mange år! Mvh Klaus Mvh Klaus
03-07-2015, 11:54 PM
Hej alle Update uret er med hjemme i Danmark med en lille pris reduktion selvom han ikke var glad nu starter projektet med at få det i rigtig stand
Tusind tak for jeres vejledning og hjælp
04-07-2015, 07:14 AM
Dårlig update.
Hvad sagde AD'eren? Hvad sagde forhandleren? Hvad fik du i afslag? Hvorfor beholdt du det? Hvad skal du have gjort ved uret? Er du fortsat helt tilfreds ved dit køb?
04-07-2015, 06:46 PM
Skal nok smide en større Update senere skal jo lige komme hjem ville bare lige sige det kom med hjem :)
08-07-2015, 01:11 PM
Ny Update
Ja som jeg skrev tidligere kom uret med hjem til Danmark Blev pakket pænt ind i et service etui fra klarlund og smidt i min taske Urmageren fra hvor jeg købte det fra var ikke villig til at gå mere ned i pris end hvad jeg allerede havde fået prisen der var 32000 som også er en fair nok pris når det kommer til stykket Men fik ham ned til 30000 ved hjælp af min nabo hernede som selv er lokal og de fik snakket frem og tilbage tror det hjalp meget at det var en lokal der stod for den yderligere forhandling og ikke en bleg irriterende dansker hehe Fra AD i Barcelona fik jeg at vide ja at Skive og 2 visere var uægte dele Eller skiven var ægte nok men refinished som det hedder kan læses tidligere oppe Men urværket så ud til at være fint samt resten af uret Har checket hvordan uret har gået og det kører på -2 om dagen som jeg synes er fint nok for nu i Barcelona ville de ikke mene et service var i tankerne men med de ikke originale dele vil et service altid komme på tale Så nu begynder jagten Jeg havde egentlig i tankerne at tag forbi klarlund forklare dem om uret og bare betale regningen Men tænker det kan gøres billigere Tankerne med hvad de fortalte mig i Barcelona trænger urværket ikke til at service alt er originalt undtal de 3 ting Så min plan var selv at skaffe visere og Skive og helst en fra samme serie og årgang Med tankerne på budget burde det kunne gøres billigere end at ha købt brugt til 40 tusind + Og få det samlet af en kompetent urmager Ville smide lidt billeder men har ikke nogen ved hånden ligenu men kommer nok Er blevet spurgt om jeg stadig er tilfreds med købet og ja det er jeg med tankerne om hvad jeg har givet synes jeg det er mere end fair og føler jeg har gjort et scoop Især med tankerne af lænken den er nærmest som ny har dog et mærkeligt mærke på et led lidt sole en brun streg men tænker det nok er noget der kan poleres væk Skal nok få smidt nogen billeder op hurtigst muligt :) |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|